Якщо Вас затримає міліція чи "накриє" податкова...
Нещодавно набув чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України ( щодо посилення правового захисту громадян і впровадження механізмів реалізації конституційних прав громадян на підприємницьку діяльність, особисту недоторканність, безпеку, повагу до гідності особистості, правову допомогу, захист)" (надалі Закон "про внесення змін…").
Закон "Про внесення змін?" просто шоку? сво?ю новизною та демократичністю. Даний нормативний акт вносить сутт?ві зміни до багатьох нормативних актів таких як Кодекс про адміністративні правопорушення, Кримінально-процесуальний кодекс, Законів України: "Про державну податкову службу України" "Про міліцію", "Про оперативно розшукову діяльність", "Про прокуратуру" "Про порядок погашення зобов?язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" і багатьох інших. Хотілось би звернути увагу лише на деякі зміни. ? так коли вас затримала міліція то особа в пагонах зобов?язана зачитати ст.63 Конституції, при цьому не забудьте про право мати захисника і не давати ніяких пояснень до прибуття останнього, а в цей час коли не хочеться розмовляти з працівником правоохоронних органів вимагайте, щоб вам надали роз?яснення ст. 28, 29, 55, 56, 59, 62 і 63 Конституції України при чому в друкованому вигляді (так що буде чим зайнятися). Звичайно може статися й таке, що працівник міліції забув процитувати Конституцію (адже вивчити на пам?ять текст з декількох речень і при цьому не помилитися в формулюванні це для "страж закону" справа складна), тоді пам?ятайте, що ви чи ваші родичі ма?те право звернутися до суду із заявою про відшкодування шкоди, не тільки матеріальної а ще й моральної, при цьому такі особи звільняються від сплати державного мита. ? ще одна деталь після затримання працівники міліції повинні повідомити родичів та адміністрацію підпри?мства протягом двох годин (добре чи погано судіть самі). Це ті цікаві зміни які зазнав Закон України "Про міліцію".
Не оминули законодавці і Закону України "Про державну податкову службу" та Указу Президента "Про де регулювання деяких видів підпри?мницької діяльності" тепер при проведенні перевірок вилучати у підпри?мств, установ та організацій копії фінансово-господарських та бухгалтерських документів, які свідчать про приховування (заниження) об??ктів оподаткування, несплату податків та зборів (обов?язкових платежів), можна лише на підставі рішення суду та ще й при цьому складати опис цих документів, який скріплю?ться підписами представника органу державної податкової служби та платника податків, і з залишенням копій таких документів платнику податків. Забороня?ться вилучення документів, що не підтверджують факти порушення законів України про оподаткування. А ще з моменту набуття чинності Закону "Про внесення змін?" позапланову перевірку податківці мають право проводити лише у тих випадках, які передбачені даним Законом відтепер перелік випадків ? вичерпним, та саме головне приходити непрохано можна лише за рішенням суду при чому в суді при розгляді справи повинен бути присутній суб??кт господарювання про ти якого ініцію?ться перевірка (отже, навіть якщо суд задовольнить ініціативу податкової то можна встигнути підготуватися до ревізії). Зменшена й тривалість планової виїзної перевірки, вона не повинна перевищувати 20 днів, а щодо суб??ктів малого підпри?мництва ? 10 днів. А ось позапланової виїзної перевірки не повинна перевищувати 10 днів, а щодо суб??ктів малого підпри?мництва ? 5 днів. Та й з продовженням термінів перевірки стало тепер складніше, тому що дозвіл треба отримати в суді при чому він може бути продовжений не більше ніж на 10 днів, а для суб??ктів малого господарювання п?ять днів. ? знов таки у разі заподіяння шкоди працівниками податкової служби, щодо проведення перевірок платник податку може звернутися до суду із заявою про відшкодування матеріальної та моральної шкоди. При цьому суб??кти малого підпри?мництва звільняються від сплати державного мита, та ще й працівники органів державної податкової служби несуть матеріальну відповідальність за шкоду, завдану незаконними діями або бездіяльністю.
А тепер про той нормативний акт який дай боже, щоб знали лише юристи та наближені до них і то на папері, я маю на увазі Закон України "Про попередн? ув?знення". Адміністрація установи повинна забезпечити умови для проведення побачень, таким чином, щоб при побаченні із захисником треті особи не мали можливості мати доступ до інформації, що нада?ться в процесі побачення. ? наостанок, щоб не було так сумно за безцільно прожитті дні адміністрація установи повинна забезпечити ув?язненого достатньою кількістю літературою, а саме: Конституці?ю України, Кримінальним, Кримінально-процесуальним Кримінально-виконавчим, Цивільним, Цивільно-процесуальним кодексами, Законами України "Про попередн? ув?язнення", "Про прокуратуру", "Про міліцію", "Про порядок відшкодування шкоди, завданої громадянинові незаконними діями органів дізнання, попереднього слідства, прокуратури і суду", інших нормативно-правових актів, що визначають статус та повноваження правоохоронних органів, права та обов?язки осіб, взятих під варту, порядок тримання під вартою, порядок відшкодування збитків, завданих неправомірними діями або бездіяльністю працівників правоохоронних органів та місць попереднього ув?язнення, а також забезпечити можливість користування особами, взятими під варту, текстами зазначених нормативно-правових актів та науково-методичною літературою з цих питань".
До цієї новини немає коментарів