Закарпатські автопідприємства зіткнулися з невідповідністю витрат перевізників та тарифів на перевезення пасажирів
Тож автоперевізники Закарпаття нададуть профільному міністерству пропозиції щодо врегулювання ситуації з пасажироперевезеннями.
Під головуванням віце-прем'єр-міністра України – міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Геннадія Зубка відбулася всеукраїнська селекторна нарада з вирішення проблемних питань галузі автомобільних перевезень.
Звертаючись до керівників областей, Геннадій Зубко зазначив, що на міністерському рівні будуть розглянуті всі побажання та проблеми автоперевізників, які виникли через скрутну економічну ситуацію в країні. За словами урядовця, у всіх регіонах України автопідприємства зіткнулися з невідповідністю витрат перевізників та тарифів на перевезення пасажирів, активізацією нелегальних перевезень, неповним та несвоєчасним фінансуванням державою пільгових перевезень на пасажирському транспорті тощо.
Керівники регіонів поінформували про проблемні питання на своїх територіях. Більшість з них відзначили, що нестабільний валютний курс і зростання цін на бензин може призвести до банкрутства значної кількості перевізників. У деяких регіонах вони вже відмовляються здійснювати перевезення людей. У той же час постійне підвищення тарифів на автоперевезення викликає негативну реакцію населення і соціальну напруженість.
Закарпаття також опинилося в складній ситуації.
Крім того, вкрай необхідним є спрощення процедури регулювання тарифів та покриття витрат автопідприємств на перевезення пільговиків. Адже несвоєчасне та недостатнє фінансування державою таких витрат негативно впливає на фінансовий стан транспортних підприємств, не дозволяє їм розвиватися, а інколи призводить до випадків банкрутства.
За результатами наради всі території мають у письмовому вигляді направити до профільного міністерства свої пропозиції щодо врегулювання ситуації з автоперевезеннями.
Нагадаємо, днями голова Асоціації перевізників Ужгорода Олексій Куля зауважив: «Міська влада Ужгорода не регулює ціни в аптеках, на заправках, у продуктових магазинах, але регулює тарифи на перевезення. І намагається для виборців створити собі позитивний імідж, стримуючи тарифи – за наш рахунок. Багато політиків піаряться на якості послуг, критикуючи їх. Але вдумайтеся: яка пекарня надасть 30% хліба безкоштовно громадянам міста, яка аптека надасть 30 % ліків? А ми вже роками надаємо 30% послуг безкоштовно – перевезення пільговиків не компенсується. На деяких маршрутах цифра доходить до 50%».
Пан Куля бідкається: «Чому не скасують «регуляторку» тарифів? Їх повинен контролювати тільки Антимонопольний комітет, як це є у всіх розвинених країнах, а не влада. Тому що тариф може регулювати тільки економіка, а не політика». За словами перевізників, вони звертатимуться до Верховної Ради з проханням скасувати регулювання тарифів владою. «Ми не зацікавлені у захмарних тарифах. За 10 грн не їздитимуть люди, але за 3 грн скоро зупинимося ми», - каже перевізник. - Інакше – 50-60% машин у місті зупиниться, перевізники перейдуть на маленькі 5-6-місні машини, які будуть рентабельними, але вкрай незручними для населення.
«Ми стали заручниками ситуації у країні. Наші підприємства на межі банкрутства. Через курс валют запчастини до автобусів стали наддорогі. Пасажирам хочу сказати, що наскільки нас вистачить, будемо випускати автобуси на маршрути, але ситуація вимагає негайного вирішення», - каже керівник підприємства «Паннонія Авто-Центр» В’ячеслав Сабовчик. «Йде мова про подорожчання навіть не для підвищення якості послуг, а просто про виживання», - зауважив перевізник Ярослав Стегура.
«Маршрутками» щодня їздять приблизно 30-40 тисяч ужгородців. Перевізники наголошують, що 30 % з них – пільговики.
До цієї новини немає коментарів