Закарпаття - серед лідерів за кількістю проведених інституційних аудитів у школах

Закарпаття - серед лідерів за кількістю проведених інституційних аудитів у школах
Інституційний аудит, який прийшов на зміну державній атестації шкіл, покликаний підвищувати якість освітньої діяльності та розвивати освіту в Україні. На час воєнного стану було накладено мораторій на проведення ПЛАНОВИХ перевірок у сфері освіти, але з початку 2024 року Державній службі якості освіти України дозволено проводити ПОЗАПЛАНОВІ заходи державного нагляду (контролю).

 

У 2024 році управлінням Державної служби якості освіти у Закарпатській області проведено 8 інституційних аудитів, що дозволило Закарпаттю ввійти до числа тих областей, де відбулося найбільше позапланових інституційних аудитів.

Звертаємо увагу, що інституційний аудит може бути проведений у позаплановому порядку за ініціативою:

-          засновника;

-          керівника;

-          педагогічної ради;

-          загальних зборів (конференції) колективу;

-          піклувальної ради закладу освіти (у разі обґрунтованої ними необхідності в оцінюванні освітніх і управлінських процесів закладу освіти та одержання рекомендацій щодо їх удосконалення).

 

Що перевіряється у школі під час аудиту?

У межах інституційного аудиту проводиться комплексна зовнішня перевірка щодо додержання школою вимог законодавства. Перевірка включає оцінювання діяльності закладу освіти за чотирма напрямами: освітнє середовище, система оцінювання учнів, педагогічна діяльність, управлінські процеси. Освітні експерти під час інституційного аудиту у школі:

 

-          спостерігають за освітнім середовищем;

-          відвідують навчальні кабінети, спортзал, актову залу та інші приміщення школи;

-          спостерігають за поведінкою та спілкуванням учнів між собою та з учителями поза уроками;

-          вивчають, наскільки діти почуваються вільно та безпечно, наскільки середовище школи їм «належить»;

-          спостерігають за проведенням окремих навчальних занять. Водночас освітні експерти не втручаються в освітній процес, не роблять зауважень та не дають порад вчителю, а є лише спостерігачами під час занять;

-          проводять інтерв’ю з директором та його заступниками;

-          анкетують вчителів, учнів, та їхніх батьків. Важливою частиною аудиту школи є дослідження думки учасників освітнього процесу (що самі учні та їхні батьки кажуть про якість освіти у їхній школі, якою є думка вчителів);

-          вивчають документацію школи.

 

Залежно від чисельності педагогічних працівників школи, експертна група може складатись із 3–12 осіб. Етап роботи експертів у закладі триває 5–10 робочих днів. Втім, сама процедура аудиту займає більше часу, включаючи підготовчий етап та складання документації за результатами аудиту.

 

Що школа отримає за результатами аудиту?

За результатами проведення інституційного аудиту, керівнику і засновнику закладу освіти буде надіслано Висновок про якість освітньої та управлінської діяльності, внутрішню систему забезпечення якості освіти та Рекомендації щодо вдосконалення діяльності школи. Заклади, що врахували отримані рекомендації, демонструють позитивні зміни:

ü підвищення рівня успішності здобувачів освіти.

ü створення більш комфортного та безпечного середовища.

ü покращення довіри серед учасників освітнього процесу.

ü оптимізація роботи педагогічного колективу.

 

Чим корисний аудит для розвитку громад Закарпаття?

Інформація, отримана за підсумками інституційного аудиту, допоможе засновнику ефективно управляти мережею закладів та розподіляти фінанси. Рекомендації допоможуть школам Закарпаття закріпити якість своєї діяльності на довгостроковій основі, сприяти професійному зростанню педагогів та підвищувати довіру з боку учнів і батьків до освіти в громаді.

 

Управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області

 

30 січня 2025р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів