Майбутнє в індустрії туризму є!
На Закарпатті існує гостра потреба у створенні професійних асоціацій працівників індустрії туризму.
Кореспондент Ужгород.нет.уа" звернувся до керівника Туристично інформаційного центру Закарпаття, викладача кафедри туризму УжНУ Олександра Коваля за коментарями з приводу впливу економічної кризи на туристичну індустрію Закарпаття.
Пане Олександре, як економічна криза впливає на діяльність підприємств готельно-ресторанного бізнесу?
- Звичайно, що криза зачепила переважну більшість підприємств індустрії туризму, і в першу чергу ті, котрі не мали чіткої стратегії діяльності. Якщо говорити про ресторани, то ті підприємства харчування які орієнтувались на заможного клієнта, з середнім чеком 150 – 200 грн., сьогодні потерпають збитки, адже, їм важко переорієнтуватись на інші сегменти клієнтів. Якщо говорити сьогодні про діяльність готелів, а на Закарпатті переважні більшість малих готелів, мусимо відзначити, що в залежності від тенденцій, туристи в них зупиняються. Багато з підприємств, щоб не піднімати ціни, виключило з стандартної ціни номеру вартість сніданку.
- З іншого боку, мушу відзначити, що туризм має майбутнє, адже, більшість підприємств поступово знаходять свою нішу. Не всім легко, але це бізнес, бізнес, який є гнучким, на який впливають зовнішні та внутрішні чинники, але яким можна керувати, переорієнтовувати, та розвивати.
Не секрет, що Закарпаття славиться фестивалями та святкуваннями, як на вашу думку це впливає на діяльність туристичних підприємств?
- Сказати тільки позитивно, це не сказати нічого. Мусимо відзначити, що якісно проведені фестивалі та святкування є так званим "якорем" який приваблює клієнта, у нашому розумінні туриста, для підприємств індустрії туризму. Туристичний інформаційний центр Закарпаття провів моніторинг останньої події "Параду наречених", за нашими дослідженнями, мусимо відзначити, що не дивлячись на те, що дана подія проводиться лише 2-й рік, вона вже користується попитом, і приємно відзначити, що 6 туристичних агентств України, починаючи з Харкова та Києва успішно продавали тур вихідного дня в Ужгород. Загалом приїхало понад 350 туристів. Можливо для двох днів й мало.
Це багато чи мало?
- 350 туристів, які купили цей продукт, жили в готелі, а це близько 20 відсотків від загального номерного фонду міста Ужгород. Гості міста харчувались в ресторані, купували сувеніри, можливо відвідали музеї. Ці туристи принесли дохід для власників готелів та ресторанів. І якщо таких подій буде більше, протягом року, то ми гарантовано зможемо збільшити заповнюваність готелів, ресторанів, зросте і відвідуваність ресторанів, кав’ярень, якими славиться місто та область.
Що для цього треба?
- Бажання. Бажання об’єднати зусилля, ресурси (людські, матеріальні, нематеріальні) у досягненні цілей та мети. Ми повинні ставити перед собою чіткі задачі, і давати чіткі відповіді: куди ми рухаємось, що ми хочемо досягти, що для цього слід зробити, хто може це зробити. Як викладач кафедри туризму Ужгородського Національного Університету досліджую та вивчаю цю проблему. Спільно з колегами виробляємо рекомендації. Ми переконані, ті, хто прагне бути професіоналом, повинні об’єднатись в професійні асоціації.
З якою метою?
- Наприклад, ми вже понад рік говоримо рестораторам та готельєрам, щоб ініціювали створення професійної асоціації. Основними завданнями якої має стати: представлення інтересів галузі в органах державної влади та регулювання діяльності підприємств індустрії гостинності та харчування. Іншими можливими напрямками може стати робота з розробки та впровадження
спеціальних проектів (заходів), ініційованих членами Асоціації, спільно з навчальними закладами, які готують майбутніх фахівців працювати над практичною підготовкою професійних кадрів, створити та адмініструвати інформаційно-аналітичну базу даних щодо професійних кадрів, проблемних працівників, ініціювати проекти спрямовані на підвищення іміджу краю.
Чи може кафедра туризму УжНУ виступити ініціатором створення такого об’єднання?
- Звісно, ми готові допомогти у створенні, організації зустрічей та розробки стратегії діяльності. Більше того, у другій половині липня, буде ініційовано створення професійного об’єднання екскурсоводів Закарпаття. На якому буде представлено на обговорення концепцію діяльності, та представлено нові туристичні маршрути, що розроблені науковцями та спеціалістами кафедри туризму УжНУ та Туристично інформаційним центром Закарпаття. Зокрема буде представлено туристичний маршрут "Закарпатська школа живопису". Вже другий рік працює асоціація виноробів Закарпаття, більш менш узгоджено дати основних фестивалів в Ужгороді, Мукачеві, Берегові, у цьому році існує ідея якісно підсилити та провести фестиваль збору винограду у с. Середнє, яке має усі шанси стати центром історичного туризму Закарпаття.
Що саме планується зробити?
- Товариство соціокультурного розвитку "Панонія", Туристично інформаційний центр Закарпаття є партнерами товариства "Феман" (м. Кошиці, Словаччина) у їх проекті "Історичний винний шлях Спішська Капітула – Середнє", який має загальну протяжність близько 200 км, та охоплює дві країни. Адже архіви свідчать, що вино з винних підвалів села Середнє (Закарпатської області) доставлялись до містечка Спішка Капітула, поруч з Шпішським градом (найбільшим замком Центральної Європи). В рамках проекту передбачено розробка спільного туристичного маршруту, який охопить декілька туристичних центрів, які щорічно відвідують близько 1 млн. туристів в рік. В перспективі дану зону ми б хотіли розширити, зв’язати в кільце з угорськими зонами Егер, Токай. Адже, володарем Середнянського замку та підвалів у свій час був легендарний Іштван Добо, оборонець Егерської фортеці. А це історичний та дегустаційний туризм, що приваблює угорських туристів.
- Ми повинні розуміти, транскордонний потенціал наших регіонів, рекреаційні ресурси, історичні пам’ятки та об’єкти, соціокультурні події є рушіями, що призводять до зростання кількості туристів у регіоні. Мусимо відзначити, що науковцям та альтруїстам все потрібно більше ніж бізнесу. Чому, виникне логічне запитання? Тому, що окремо, індивідуально власники готелів, ресторанів, кав’ярень не можуть відчути ефект, користь та ефективність системної роботи, яку проводить туристичний центр, організатори фестивалів, святкувань, науковці, журналісти рекламуючи своїми силами та зусиллями наш край. Погляньте на рівень сервісу? Якості послуг, продуктів. Чуємо одну відповідь, ну і що? Турист все рівно прийде.
Хто з вами працює?
- У нашій команді працюють усі бажаючі, ми відкриті до партнерства та співпраці. Приємно відзначити, що багато студентів долучаються до проведення подій, організації фестивалів, тим самим здобувають так потрібну практику.
На завершення, що б ви побажали нашим читачам?
- Бути патріотами свого краю, адже тільки від нас з вами залежить наш добробут.
Власна інформація
До цієї новини немає коментарів