Перший електричний громадський транспорт в Ужгороді: що про нього відомо?
Про етапи підготовки до користування таким транспортом та доцільність у місті в етері Українського радіо. Ужгород розповів директор комунального підприємства "Ужгородський муніципальний транспорт" Віталій Готра, пише Суспільне.
З його слів, місто Ужгород є єдиним обласним центром, де досі не курсує електричний громадський транспорт. У 2020 році, коли запустили програму Міністерства інфраструктури спільно з Європейським інвестиційним банком "Міський громадський транспорт ІІ", комунальне підприємство подало заявку на участь міста Ужгород у цій програмі.
"Заявка була сформована ще в 2020 році, і, відповідно, весь цей період ми проходили всі етапи формування з моменту оформлення документів до моменту підписання контракту. Це і консультації, і проходження фінансового аудиту підприємства, і різного типу тренінги, самі підготовчі моменти, і процедура закупівлі, адже це були міжнародні торги. Нещодавно ми підписали контракт із виробником електричних автобусів, який переміг в конкурсі. Це "ЕлектронМаш", і, відповідно, "Ужгородський муніципальний транспорт". Підписанню контракту передували 18 підготовчих етапів", — сказав Віталій Готра.
Директор комунального підприємства зауважує, що електричний транспорт буде курсувати в центральній частині міста. У масштабах центру Ужгорода ці автобуси впишуться, оскільки вони коротші, ніж електрони, які зараз є в місті.
Основні характеристики електроавтобусів
"Перше — це габарити, тобто ми маємо коротший автобус, це вже понад 10 метрів. Його компактність — це пасажиромісткість. Якщо ми маємо 12-метровий дизельний автобус, то відповідно туди поміститься більше 100 пасажирів, а тут ми матимемо 90 пасажирів. Тобто 2 метри довжини ми забираємо, проте за рахунок того, що немає саме мотовідсіку, адже батарея знаходиться зверху на автобусі, відповідно, ми маємо більшу пасажиромісткість на цей розмір, який є. Маємо 15 років гарантії на корозію кузова, 5 років гарантії на батареї, а також 2 роки безпосередньої гарантії на експлуатацію, тобто на всі агрегати і вузлові запчастини", — розповів Віталій Готра.
Упродовж 2024 року муніципальний транспорт Ужгорода здійснив більше 4 мільйонів пасажирських перевезень. У день це виходило орієнтовно по 16-17 тисяч пасажирів. З початку повномасштабно вторгнення Росії у місті значно збільшився пасажиропотік, зокрема, в період з 22 лютого до середини березня транспорт перевіз таку кількість пасажирів, яку ніколи раніше не перевозив, додав директор підприємства.
Чи збільшиться вартість проїзду
Зі слів Віталія Готри, наразі про це не говорять у контексті електричних автобусів. Вартість проїзду залежатиме від того, як буде себе поводити ринок паливно-мастильних матеріалів. Також з початку року є подорожчання на ринку страхування.
Директор КП додав, що одного заряду електричного автобусу з увімкненим кондиціонером або системою опалення вистачатиме на 250 кілометрів. Якщо опалення або кондиціонер буде вимкнений, то система буде давати можливість проїхати більший кілометраж. Для порівняння, зараз автобуси на 24-му маршруті міста наїжджають від 200 до 230 кілометрів в день.
Куди поїдуть перші електричні маршрути
"У першу чергу в нас були побажання жителів мікрорайону Дравці про збільшення кількості на 156-му маршруті, тобто ми туди додаємо один автобус із мікрорайону Шахти, який взагалі не сполучений зараз. Ми туди плануємо дати три автобуси, це на дев'ятий маршрут, і, відповідно, ми вже виграли конкурс на одинадцятий маршрут. Тобто там міняємо приватного перевізника, або паралельно будемо з ним їздити. Будемо бачити, як піде обслуговування. Маршрут № 11 Б з'єднає повністю центральну частину міста і Боздоський парк", — розповів директор комунального підприємства.
Віталій Готра додав, що для того, аби покращити експлуатацію транспорту, місто будує нове автотранспортне підприємство, щоб була власна база й автобуси могли чітко обслуговуватись.
"Зараз автобуси нові, не ламаються. Тих потужностей, які ми маємо на орендованій території, нам достатньо для експлуатації саме дизельних. По експлуатації електричних автобусів теж буде нове депо, нове АТП для них, і, відповідно, ми будемо саме там експлуатувати ці електричні автобуси. Найбільше в обслуговуванні автобусів зараз забирає паливо. Середня витрата палива — від 36 до 40 літрів на 100 кілометрів, у залежності від того, працює чи не працює кондиціонер і система опалення", — пояснив чоловік.
Загалом зараз КП "Ужгородський муніципальний транспорт" має 40 автобусів "Електрон". На маршрутах їздять й перевозять щодня близько 16 тисяч пасажирів. Коли на вулиці виїдуть й електробуси, підприємство зможе перевозити щонайменше 30 тисяч пасажирів на день.
До теми
- Комунальники в Ужгороді залучили спецтехніку для прибирання снігу
- В Ужгороді відкрили ще один екологічний острівець для відсортованого сміття
- Попри війну, в Ужгороді вдалося провести ремонти дорожнього покриття ще на кількох вулицях
- Сортування сміття: в Ужгороді відкрили четверий екоострівець
- КП «Водоканал м. Ужгород» просить терміново припинити оплату на банківські реквізити Комінвестбанку
- У центрі Ужгорода встановили сучасний підземний майданчик для збору відходів
- У центрі Ужгорода встановлять громадську вбиральню
- В Ужгороді найвища у країні вартість оренди житла у співвідношенні до зарплати
- Як комунальники Ужгорода готуються до зими?
- Завтра, 30 жовтня, у центрі Ужгорода запрацює ще одна платна парковка
- Як їздитимуть в Ужгороді автобуси напередодні і в День вшанування пам'яті померлих 1 листопада (ГРАФІК)
- Новий ліфт встановили в ужгородській багатоповерхівці - старий не працював останні 26 років
- У Боздоському парку відкриють спецмайданчик для вигулу собак
- Не тільки здати вторсировину, а й принести або безкоштовно взяти книги чи іграшки: нова опція на черговому екоострівці в Ужгороді
- Сьогодні та завтра в Ужгороді - у парках, скверах, на схилах річки - комунальники труїтимуть щурів
- В Ужгороді закінчують асфальтувати вулицю Петра Лінтура, що у мікрорайоні Боздош
- Сьогодні вночі в Ужгороді тимчасово не буде води
- В Ужгороді відкрили нові спортивні майданчики
- У частині Ужгорода вода подається із пониженим тиском - водоканал
- Сьогодні ввечері у понад десятка вулиць у центральній частині Ужгорода не буде води
До цієї новини немає коментарів