Які функції виконують освітні експерти під час інституційного аудиту у школах Закарпаття?

Які функції виконують освітні експерти під час інституційного аудиту у школах Закарпаття?
Про це інформує Управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області.

 

Одним із пріоритетних завдань на шляху розвитку Закарпатської області є питання підвищення якості освіти, адже якісна освіта є ключовим фактором для формування освіченого суспільства та забезпечення конкурентоспроможності регіону. Важливим інструментом у цьому напрямку є інституційний аудит, який допомагає закладам освіти вдосконалювати їхню діяльність.

“Інституційний аудит – це дієвий інструмент для покращення якості освіти в школах. Його проведення дає можливість отримати об’єктивну оцінку якості освітньої діяльності закладу, визначити його сильні та слабкі сторони, а також розробити план дій щодо вдосконалення якості надання освітніх послуг у конкретному закладі освіти”, – Марія Сігетій, начальник управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області.

Будь-який аудит неможливий без залучення кваліфікованих експертів, які неупереджено та об’єктивно зможуть оцінити всі аспекти роботи закладу освіти. В управлінні Державної служби якості освіти у Закарпатській області зазначають, що робота освітніх експертів під час інституційного аудиту полягає не тільки в тому, щоб комплексно вивчити на проаналізувати діяльність школи, а перш за все вони прагнуть розкрити потенціал кожного закладу освіти, наголосити на його перевагах та запропонувати шляхи покращення.

Зараз в Закарпатській області є 226 освітніх експертів з проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти.

Що роблять освітні експерти під час інституційного аудиту у закладі освіти?

  • спостерігають за освітнім середовищем;
  • відвідують навчальні кабінети, спортзал, актову залу та інші приміщення школи;
  • спостерігають за поведінкою та спілкуванням учнів між собою та з учителями поза уроками;
  • вивчають, наскільки діти почуваються вільно та безпечно, наскільки середовище школи їм «належить»;
  • спостерігають за проведенням окремих навчальних занять. Водночас освітні експерти не втручаються в освітній процес, не роблять зауважень та не дають порад вчителю, а є лише спостерігачами під час занять;
  • проводять інтерв’ю з директором та його заступниками;
  • анкетують вчителів, учнів, та їхніх батьків. Важливою частиною аудиту школи є дослідження думки учасників освітнього процесу (що самі учні та їхні батьки кажуть про якість освіти у їхній школі, якою є думка вчителів) ;
  • вивчають документацію школи.

Залежно від чисельності педагогічних працівників школи експертна група може складатись із 3–12 осіб. Етап роботи експертів у закладі триває 5–10 робочих днів. Втім, сама процедура аудиту займає більше часу, включаючи підготовчий етап та складання документації за результатами аудиту.

Освітні експерти роблять значний внесок у покращення якості освіти у нашій області та сприяють створенню безпечного, комфортного освітнього середовища для юних закарпатців. “Головна мета інституційного аудиту – не карати, а допомагати закладам освіти Закарпаття ставати кращими”, – зазначила начальниця управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області Марія Сігетій.

 

 

02 жовтня 2024р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів