Підприємцям Закарпаття про відображення інформації у розрахункових документах РРО/ПРРО
Так, у разі продажу товарів на умовах внесення оплати частинами, приймання кожної частини оплати має бути здійснено із дотримання вимог Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265), супроводжуватись видачею розрахункових документів встановленої форми, змісту.
Як приклад, у разі продажу товару з отриманням попередньої оплати «авансу», у тому числі відповідно до договору у письмовій формі, у першому чеку замість назви має бути зазначено, що це «аванс за ххх», де «ххх» – це назва або артикул товару та вказана саме та сума, яка була отримана від покупця.
Примітка: також може бути зазначений будь-який інший ідентифікатор, який забезпечить ідентифікацію товару, що продається і за який отримано «аванс», кількість чеків на приймання авансів не обмежена, правила їх формування єдині. Окрім того, в коментарях до такого чеку рекомендуємо зазначати «Залишок до сплати» (не обов’язковий реквізит, який допоможе ідентифікувати господарську операцію).
Другий чек (останній чек), у межах якого відбувається остаточний розрахунок і вручення товару покупцю (в тому числі який не передбачає остаточної оплати, у зв’язку із повним погашенням вартості товарів авансами) має містити повну номенклатуру, де зазначена назва товару (послуги), що реалізується, його повна ціна, кількість, відображений раніше отриманий аванс (аванси), на який буде зменшуватись вартість такого товару, та безпосередньо сума до сплати після врахування суми авансу (авансів), які були попередньо внесені покупцем.
Примітка: Звертаємо увагу, що програмування РРО/ПРРО з метою відповідної візуалізації фіскальних касових чеків, які ними створюються, та правильного відображення інформації про здійснені суб’єктами господарювання розрахункові операції, має відбуватись відповідно до «Технології зберігання і збору даних РРО для ДПC. Протоколу передачі інформації» та/або АРІ фіскального сервера.
У випадку повернення товару, що був придбаний на умовах оплати частинами, анулюванню підлягає весь ланцюг створених чеків у межах такого продажу.
Аналогічно, але у зворотній послідовності мають створюватись чеки, в межах яких спочатку відбувається отримання товару (без оплати або часткова оплата), а потім відбувається погашення заборгованості за такими операціями.
У такому випадку навпаки, саме перший чек повинен мати номенклатуру, кількість та загальну вартість товару, а всі наступні мають містити інформацію про суть операції, що здійснюється: «часткова оплата», «повна оплата» тощо (свідчить про необмежену кількість варіантів зазначення суті операції), та мати посилання на товар, у межах продажу якого формуються такі чеки або артикул (код), та/або реквізити першого чеку, де у спосіб, дозволений законодавством, зазначена назва товару, що реалізується.
При цьому лише наведені вище правила формування фіскальних касових чеків, окрім повної відповідності вимогам законодавства, забезпечать поєднання виданих розрахункових документів у ланцюг, який надасть можливість продавцю здійснювати відстеження отриманої оплати за товари, що реалізуються, а покупцю мати підтвердження щодо внесення такої оплати.
Окремо повідомляємо для платників податку на додану вартість (далі – ПДВ), що у чеках на отримання «авансу» має відображатись інформація щодо нарахування зобов’язань із сплати ПДВ саме на суму фактично отриманого авансу. У чеку з номенклатурою, який є останнім у такому ланцюгу, відповідно до наведеного прикладу, мають відображатись лише ті зобов’язання зі сплати ПДВ, які виникають відповідно до залишку до сплати, в межах такого чеку.
У випадку відпуску товару (послуги) без оплати або з частковою оплатою в чеку мають бути відображені зобов’язання із сплати ПДВ на повну вартість товару (послуги) по чеку.
Зобов’язання із сплати акцизного податку мають бути визначені в чеках, які будуть супроводжувати безпосередню реалізацію підакцизного товару та/або продукції (у розумінні підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України).
Примітка: Наголошуємо! Обставини приймання авансів та надання знижок є результатом виключно договірних відносин між покупцем та продавцем і тому не можуть бути формалізованими, але не повинні суперечити нормам прямої дії Цивільного кодексу України.
Акцентуємо увагу платників податків, що наведені вище можливості поділу оплати на частини не потребують внесення змін до існуючих нормативно-правових актів та стають доступні завдяки відповідному програмуванню ваших РРО та/або ПРРО.
ДПС у Закарпатській області
До теми
- Оголошено конкурс «Європейські проєкти співпраці 2025»: як можуть долучитися закарпатці
- За митні правопорушення ділки поплатилися конфіскацією товару на 65 мільйонів гривень
- Місцеві бюджети на Закарпатті отримали понад 22 млн грн від туристичного збору
- На Закарпатті працюють понад 4000 IT-спеціалістів: за 9 місяців IT-компанії сплатили до бюджету майже 168 млн грн
- Близько 4 млн грн отримали місцеві бюджети Закарпаття за надані працівниками Держгеокадастру адміністративні послуги
- Нові можливості для суб’єктів ЗЕД зі статусом АЕО при перетині кордону
- Платники Закарпаття сплатили до зведеного бюджету майже 21 млрд гривень податків
- На понад 59,8 мільйонів гривень втрат через фінансові порушення виявили аудитори Закарпаття за 11 місяців цього року
- За 11 місяців закарпатські митники склали 780 протоколів на суму понад 177 млн грн
- Закупівлі на понад півтора мільярда гривень перевірили закарпатські аудитори протягом 11 місяців цього року
- Закарпатські митники вкотре не дозволили експортувати до ЄС «липові» партії лісопродукції
- На Закарпатті буде ще один індустріальний парк
- Понад 2 мільярди гривень митних платежів за листопад 2024 року скерували у Держбюджет закарпатські митники
- Закарпатські митники нагадують, що з 1 грудня запроваджено режим експортного забезпечення до операцій з експорту окремих видів товарів
- Українські технологічні компанії можуть отримати грант до $50 000
- Податкова знижка на навчання: хто може отримати та за які витрати
- Із початку року на Закарпатті сплачено понад 22 млн грн екологічного податку
- Податок на землю поповнив місцеві бюджети Закарпаття на 564 млн гривень
- На Закарпатті громадяни зі своїх доходів сплатили понад 600 млн грн військового збору
- До місцевих бюджетів Закарпаття сплачено майже 7,3 млрд гривень податків
До цієї новини немає коментарів