Cучасний центр охолодження та зберігання продукції
Проект Аграрного Маркетингу відкрив сучасний центр охолодження та зберігання продукції на базі АТ Закарпаття (с. Ізі, Хустського р-ну)
Станом на початок 2006року, в Закарпатській області не існує сучасно
обладнаного центру зберігання плодоовочевої продукції, тим більше у її
виробників фермерів. Надмірна кількість овочів на ринку в сезон масового збирання, та їхня нестача у міжсезоння стали звичними для українців. Це приводить до того, що овочі, які влітку продаються за безцінь, взимку коштують дуже дорого та ще й мають відносно невисоку якість. Використання спеціальних сучасних сховищ з холодильним обладнанням є одним із шляхів вирішення цієї проблеми.
Особливо це відчутно в зимовий та весняний період, коли
на ринку області присутня овочево – фруктова продукція (огірки, помідори,
перець, яблука, картопля) завезена з закордону, і нерідко контрабандним шляхом.
У зазначений період ціни на овочі та фрукти достатньо високі, інколи в 10
разів, у порівнянні з сезоном вирощування. Починаючи з травня місяця
починається період інтенсивної торгівлі, нарощуючи обсяги, досягаючи
кульмінації у період серпня - жовтня, і зниження обсягів продаж у грудні
місяці.
З метою подовження сезону продажу продукції, що виготовляють фермери АТ „Закарпаття”, її засновники та правління прийняли рішення придбати приміщення та збудувати холодильник для зберігання 100 тон продукції, де згодом планується встановити
холодильне обладнання, а поруч буде створено умови по здійсненню
передпродажної підготовки продукції: фасуванню, калібруванню, пакуванню. Очікується, що у сховищі АТ "Закарпаття" буде зберігатися майже весь асортимент овочів, до яких звик покупець.
З цією метою, 25 травня на базі Асоціації товаровиробників "Закарпаття", за участі керівництва Хустського району, Закарпатської ОДА та директора ПАМ в Україні, відбулось урочисте відкриття найсучаснішого в Закарпатській області сховища для зберігання овочів, створення якого стало можливим завдяки програмі грантів Проекту аграрного маркетингу в Україні. А це не тільки дозволить членам Асоціації товаровиробників - значно збільшити свої доходи, але й забезпечувати усіх зацікавлених операторів ринку (гуртові компанії, супермаркети) як Закарпаття так і інших областей України протягом року високоякісними овочами за прийнятними для споживачів цінами.
Як повідомив Коваль Олександр (спеціаліст з маркетингу Проекту Аграрного
Маркетингу в Закарпатті): метою реалізації проекту є відкриття на базі
Асоціації Товаровиробників "Закарпаття" у с. Іза Хустського району
холодильника, який дозволить фермерам (членам асоціації) отримати сучасний професійний центр охолодження, передпродажної підготовки, зберігання та продажу овочево –
фруктової продукції та забезпечити стабільне постачання продукції на ринок.
Адже, серед основних проблем, з якими зустрічаються фермери - відсутність
умов для зберігання продукції та подовження сезону реалізації, що дасть їм
можливість отримати додаткові прибутки.
Завдяки підтримки спеціалістів Проекту Аграрного Маркетингу та грантовій програмі, бажанні фермерів, всі члени Асоціації отримають значні переваги серед інших виробників, при роботі з супермаркетами, які потребують як високої якості овочів, так і постійного та стабільного постачання протягом всього року. А висока ефективність вирощування овочів через застосування сучасних технологій лише додає впевненості членам Асоціації в тому, що їхній бізнес буде успішно розвиватися.
У 2004 році, член АТ "Закарпаття" Марія Орос (голова ФГ "Орос") завдяки підтримці "ПАМ" побувала у навчальній поїздці в Молдову, де пані Марія побачила, як місцеві фермери активно використовують технології сучасного зберігання овочів та здійснення передпродажної підготовки продукції і постачають її в супермаркети за високими цінами. Повернувшись, вона запропонувала своїм колегам, з якими працювала раніше, об’єднати зусилля для розвитку Асоціації. Разом підготували бізнес-план для участі в програмі грантів Проекту аграрного маркетингу і змогли переконати грантову комісію в серйозності своїх намірів і перспективності цього проекту. При цьому грант покривав лише 30 % витрат на створення овочесховища - решту витрат взяли на себе члени Асоціації товаровиробників "Закарпаття"
Отже, сьогодні фермери, члени АТ Закарпаття" сподіваються на збільшення своїх доходів мінімум на 20% вже в поточному році та забезпечення стабільного зростання обсягів спільного бізнесу. А це, в свою чергу, означає створення додаткових робочих місць і підвищення добробуту односільчан.
Власна інформація
До цієї новини немає коментарів