Депутати Закарпатської обласної ради звернулися до Кабміну щодо ситуації з медреформою в області

Депутати Закарпатської обласної ради звернулися до Кабміну щодо ситуації з медреформою в області
Рішення про відповідне звернення прийняли на позачерговій  лютневій сесії Закарпатської обласної ради.

 

У документі сказано, що депутати Закарпатської обласної ради вкрай стурбовані обсягами фінансових ресурсів, які будуть спрямовані НСЗУ (відповідно до укладених договорів) закладам охорони здоров’я – комунальним некомерційним підприємствам нашої області.

З 1 квітня 2020 року Національною службою здоров’я України запроваджуються нові, прозорі та єдині для всіх правила фінансування системи охорони здоров’я України, зокрема пацієнти отримують гарантований державою безоплатний пакет медичних послуг і лікарських засобів, єдиним замовником і платником за програмою медичних гарантій буде НСЗУ.

Оскільки обсяг коштів, які передбачені для реалізації програми медичних гарантій відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» є обмеженим, а заклади охорони здоров’я, які укладуть договори про медичне обслуговування, будуть отримувати оплату від НСЗУ виключно за надані пацієнтам медичні послуги, виникає необхідність детального покрокового аналізу всієї роботи, що здійснюється медичними працівниками відповідно до регламентуючих наказів Міністерства охорони здоров’я України або наказів МОЗ спільними з іншими міністерствами та відомствами України. А таких -понад 10 документів.

З огляду на це, депутати Закарпатської обласної ради просять надати першочергову відповідь, оскільки не бачать шляхів їх виконання та оплати через пакет медичних гарантій ПМГ- 2020, а саме:

1. Проведення у закладах охорони здоров’я огляду для виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.

2. Проведення додаткових методів діагностичного та лабораторного обстеження як призовників під час проведення медоглядів призовної молоді у військово-лікарських комісіях, так і декретованої групи населення під час проведення профілактичних оглядів.

3. Оплата за час перебування у стаціонарі не ідентифікованих осіб (дітей і дорослих), які направляються співробітниками МВС, у т.ч. покинуті діти та громадяни, позбавлені волі, а також громадяни без постійного місця проживання.

4. Повністю з  ПМГ-2020 випадають комунальні некомерційні підприємства облради: «Обласний дитячий туберкульозний санаторій «Човен» ;

«Обласний госпіталь інвалідів війни»; «Солотвинська обласна алергологічна лікарня» (реабілітаційний – хвороби органів дихання  – основним методом лікування де є спелеотерапія);  «Центр спортивної медицини, санології та фізичної реабілітації», що  надає лікарсько-фізкультурну допомогу.

5. Взагалі не врегульовано питання щодо джерел фінансування видатків на оплату праці медпрацівників за напрямками: робота медпрацівників у медичних комісіях під час призову на строкову службу до лав Збройних сил України та виплата їм зарплати за цю роботу; оплата лікарям-інтернам, які навчаються за державним замовленням і проходять медпрактику (заочну частину інтернатури) на клінічних базах закладів охорони здоров’я.

6. Зовсім не врегульовано питання щодо джерел фінансування видатків на відшкодування органам Пенсійного фонду України пільгових пенсій медпрацівникам відповідно до постанови Кабміну України від 24 червня 2016 року № 461 «Про затвердження списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах» (зі змінами).

7. Як здійснюватиметься оплата медичної послуги – діагностика, лікування та супровід осіб із вірусом імунодефіциту людини, після створення регіонального центру Громадського здоров’я,  куди  ввійде і КНП «Центр з профілактики та боротьби із СНІДом» обласної ради (знаходиться у стадії припинення), а також місце кабінетів «Довіри» та їх подальше підпорядкування.

8. Відсутні чіткі державні гарантії та підтверджуючі юридичні документи, що гарантують фінансування з субвенції будинків дитини та дитячих санаторіїв, зокрема, комунальних некомерційних підприємств облради: «Обласний Будинок дитини»,  «Закарпатський обласний дитячий санаторій «Малятко», «Обласний дитячий туберкульозний санаторій «Човен» (незабезпечена потреба в коштах на поточні видатки цих закладів, за виключенням комунальних послуг та енергоносіїв до кінця 2020 року складає 55556,70 тис. грн).

9.  Також звертаємо увагу на те, що в ПМГ-2020 щодо надання стоматологічної допомоги дітям входить дитячий вік до 16 років, у той же час відповідно до статті 1 Закону України «Про охорону дитинства», цитуємо: «дитина – особа віком до 18 років (повноліття), якщо згідно з законом, застосовуваним до неї, вона не набуває прав повнолітньої раніше».

10.     Чи ввійде харчування, зокрема ентеральне та парентеральне, у пакет послуг за напрямками ПМГ-2020?

11.  Чи будуть вироби медпризначення, зокрема штучні суглоби, штучні кришталики, входити в пакет послуг за напрямками ПМГ-2020?

12. Чи буде оплачуватись курс хіміотерапевтичного лікування онкохворим у закладах охорони здоров’я, що надають спеціалізовану медичну допомогу, чи тільки виключно у високоспеціалізованих закладах охорони здоров’я?

Значна питома вага закладів охорони здоров’я – комунальних некомерційних підприємств Закарпатської обласної ради перебувають у зоні високого та середнього ризику щодо отримання в 2020 році коштів за надані медпослуги за програмою медичних гарантій від НСЗУ. Запропоновані орієнтовні суми договорів про медобслуговування населення за програмою медичних гарантій у 2020 році не забезпечуватимуть у повному обсязі обраховані потреби закладів у фінансуванні до кінця 2020 року (незабезпечена потреба в коштах на поточні видатки, за виключенням комунальних послуг та енергоносіїв, складає 152269,10 тис. грн).

Зауважимо, що протягом останніх років органами місцевого самоврядування здійснено ряд кроків із оптимізації видатків (значне зменшення кількості ліжок, кількості штатних одиниць, тощо).

Проте ситуація, яка складається виходячи з обсягу фінансових ресурсів,  що спрямовані на фінансування галузі охорони здоров’я та попередні розрахунки загальних орієнтовних сум договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій у 2020 році, надані НСЗУ, призведе не до оптимізації видатків, а до повної ліквідації окремих закладів охорони здоров’я та значної соціальної напруги серед медпрацівників.

«Враховуючи викладене вище, для забезпечення процедури переходу закладів охорони здоров’я Закарпаття на нову модель фінансування  та для забезпечення гарантованого державою обсягу надання необхідних медичних послуг населенню, просимо на перехідний період виділити додаткові кошти з державного бюджету на охорону здоров’я області для раціонального вирішення всіх зазначених проблемних питань, зокрема забезпечення фінансування закладів охорони здоров’я, які перебувають у зоні високого та середнього ризику щодо отримання у 2020 році коштів за надані медпослуги за програмою медичних гарантій від Національної служби здоров’я України або які підпадають під ризик взагалі потенційно не укласти договір з НСЗУ у 2020 році», – наголошується в документі.

Пресслужба облради

Читайте наші найцікавіші новини також у Інстаграмі та Телеграмі

 

19 лютого 2020р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів