Етикетка. Її розробка, характеристика та оформлення

Етикетка. Її розробка, характеристика та оформлення
Так склалося, що як тільки у розмові лунає слово “етикетка”, то більшість згадують, чомусь, пляшки з різноманітними напоями та пістрявлять етикетки алкогольних напоїв. І все ж таки, не все так банально.

 

Поняття “етикетка” https://gagarinstudio.com.ua/ua/razrabotka_dizaina_upakovki походить від французького «étiquette» та має аналоги в мовах індо-європейської родини. Тлумачень та синонімів достатня кількість: вивіска, лейбл, ідентифікаційна мітка благопристойність / етикет, сигнатура і таке інше.

Якщо поглибитись в історії створення, так званого, лейбла, то можна дійсно зрозуміти у чому ж її суть. У давнину, ще до того як з’явився папір, в торговельних відносинах використовувались клейма та бирки. Вони одягались на амфори, пляшки та інші ємності для того, щоб надати гарантії якості продуктів. Харчові продукти доводилось гарантувати, все ж таки, частіше за інші, особливо це доводилось робити з вино-горілочними виробами.

Історично склалось так, що на лейблі треба фіксувати максимально правдиву інформацію про продукт та його якості. Це має велике значення для упакованих товарів в якості яких неможливо переконатись не відкриваючи та не куштуючи їх.

Час не стоїть на місці, реклама розвивається з кожним днем і навіть у винних етикетках виникли деякі відмінності. Перші зміни відносять до початку ХІХ століття, вони починають відображати настрій та переваги тодішньої аудиторії. Виробники прийшли до висновку, що їх продукти купляють не лише завдяки смаковим властивостям чи враховуючи рівень респектабельності, але й береться до уваги емоційні складові.

Цікавий факт: велика кількість відомих сьогодні художників працювали над розробкою вивісок чи етикеток (С. Далі, Н. Піросмані, П. Пікассо, Е.Уорхола).

Етикетка — це поєднання графічних та текстових символів, які зафіксовані на продукті з метою якнайбільше проінформувати про нього, про його технічні та експлуатаційні характеристики, а також гарантувати якість.

Серед виробників певних груп товарів існують певні правила стосовно того, яка інформація має бути обов’язково.

До складу етикетки входять всі обов’язкові і необов’язкові композиційно-стилістичні інфогрупи, які мають: назви, виробника, штрих-код, склад, складові реклами та інше візуальне оформлення.

З точки зору візуального сприйняття, етикетка — це носій інформації про бренд, яка зафіксована у текстовому форматі та креативною уніфікацією зовнішніми складовими.

Розробка етикетки — це процес, який передбачає вивчення та аналізування сегмента ринку і тієї групи товарів, серед яких вона повинна зайняти своє місце. Тут має значення колір, форма, якість друку та матеріал, емоційний вклад.

Етикетка вважається вдалою, якщо при однакових якісних і цінових характеристик перевага віддається товару з цією етикеткою. Вона виступає композиційно-змістовим продовженням бренду, який підкреслює для себе споживач.

Види етикеток — це варіанти використання і поєднання різноманітних матеріалів та форм зі своїми індивідуальними технічними особливостями. Етикетки розрізняються в залежності від галузі застосування матеріалу, форми та місця розташування.

Отже, оформлення етикетки — це багатозначна мета: треба, обов’язково, зробити аналіз цінового сегмента ринку, виявити пріоритетну потребу потенційного покупця та реалізувати це все за допомогою фактури. В такому разі, команда найкращих дизайнерів обов’язково бере до уваги стиль життя потенційного покупця, його потреби та створює ефективне оформлення упаковки/етикетки — той, який обирає продукт із загальної маси без особливих рекламних зусиль.

 

25 жовтня 2019р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів