Не більше 10 відсотків від вартості: депутати Закарпатської облради мають своє бачення щодо розмитнення авто на "бляхах"
У документі наголошується: «За даними митниці на 1 травня поточного року кількість машин з іноземною реєстрацією, які з початку 2016 року були ввезені в Україну, становить трохи більше 2 мільйонів. В Україні досі залишаються 351,228 тисяч авто. З них 124,519 тисяч вже порушили термін перебування.
Закарпатська обласна рада упродовж останніх чотирьох років підтримала низку звернень до вищих органів державної влади з приводу необхідності внесення змін до чинного законодавства України з метою лібералізації режиму тимчасового ввезення автомобілів. Наразі суспільство знову стурбоване прийняттям Верховною Радою України у першому читанні законопроектів №8487 і №8488, якими законодавець задекларував зниження акцизу при розмитненні автомобілів та посилення відповідальності за використання нерозмитнених авто».
Далі сказано, що згідно із законопроектом №8487 планується ввести нову модель оподаткування акцизним податком легкових моторних транспортних засобів. Зокрема, у запропонованій системі повинна відбутися зміна оподаткування одиниці об'єму двигуна транспортного засобу на оподаткування одиниці легкового транспортного засобу.
Так, за основу буде братися базова ставка в 50 євро для машин на бензиновому двигуні і 75 євро для машин на дизельному двигуні. Для розрахунку акцизу, цю суму потрібно буде помножити на кількість років із року, наступного після виробництва машини і на коефіцієнт об'єму двигуна (об'єм двигуна в кубічних сантиметрах, розділений на 1000).
Проте, крім акцизу, у вартість розмитнення авто також входять ще три платежі: ПДВ (20% від вартості), ввізне мито (10%) і збір до Пенсійного фонду (3-5% від вартості).
Що стосується законопроекту №8488, то він вводить обмеження на кількість авто, які можна ввозити без грошового забезпечення, а також посилюється відповідальність за порушення митних правил.
Особа, яка ввезла в Україну автомобіль у режимі транзиту або в режимі тимчасового ввезення, не зможе передати його у володіння, користування або розпорядження іншим особам або розукомплектувати його. Також буде заборонено використання такої машини у підприємницькій діяльності або для отримання доходу, наприклад, для роботи в таксі. За порушення встановлених правил передбачений штраф - 34 тис грн.
Крім нині чинного штрафу в розмірі 8,5 тис. грн за порушення терміну більш ніж на десять діб, пропонується ввести санкцію за порушення терміну від 20 до 30 діб - 85 тис. грн, більше 30 діб (а також за втрату або розукомплектацію транспортного засобу) - 170 тис. грн або конфіскацію авто за рішенням суду.
«У разі ухвалення законопроектів у нинішньому вигляді, громадяни, які користуються авто з єврономерами, матимуть 180 днів з дати впровадження нововведень для реєстрації транспортного засобу за українським законодавством. Якщо ж хтось не встигне – буде оштрафований за порушення митних правил.
Таким чином, легалізація старого авто навіть за новими правилами для пересічного українця залишається дорогим задоволенням. Значно ускладнює легалізацію таких авто і та обставина, що більшість громадян, які користуються такими транспортними засобами, не є їхніми власниками. Фактично вони належать іноземцям.
Отже, якщо закони набудуть чинності, цілком можливо, що більшість власників авто з єврономерами, а це мільйони людей, будуть змушені розібрати свої машини та здати на металобрухт.
З огляду на зазначене, з метою зняття соціальної напруги, що набуває непередбачуваних проявів (нові акції протестів, невдоволення людей тощо), Закарпатська обласна рада пропонує розв’язати проблему щодо розмитнення таких автомобілів наступним чином: встановити, що розмір платежів при розмитненні вживаного автомобіля з іноземною реєстрацією не перевищуватиме 10 відсотків від його вартості із запровадженням обов’язкового технічного огляду такого авто», - наголошується у Зверненні.
Прес-служба Закарпатської облради
До теми
- Віктор Микита за дорученням Президента Володимира Зеленського вручив державну нагороду начальниці управління освіти Ужгородської міськради Наталії Баранюк
- Як підтвердити страховий стаж за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній?
- В Україні змінилися умови призначення субсидій
- Відсьогодні українці вже можуть подаватися на виплату 1 000 грн за програмою Зимова єПідтримка.
- У шести закладах Закарпаття провели інституційний аудит: що виявили
- Зимова єПідтримка: як отримати 1 тис. гривень допомоги від держави?
- Повторний огляд для людей з інвалідністю: кому та коли проходити?
- У Берегові триває реконструкція гуртожитку у житло для переселенців
- Електронна трудова, пенсійна справа та запис: які онлайн-сервіси пропонує закарпатцям Пенсійний фонд?
- Армія+. Як перевестися до іншої військової частини: покрокова інструкція
- Родини, які придбали альтернативні джерела енергії, зможуть користуватися субсидією та пільгами на житлово-комунальні послуги
- Закарпаття: у яких медзакладах можна отримати вакцину від сказу
- Студенти та багатодітні батьки зможуть отримати відстрочку онлайн: деталі від Міноборони
- У Мінекономіки розповіли, куди будуть нараховувати "тисячу від Зеленського" і куди їх можна буде витратити
- Навчальні заклади 14 громад на Закарпатті отримали шкільні автобуси
- Ужгородський аеропорт передали МВС - планують створити європейський хаб авіазабезпечення цивільного захисту
- Закарпатців запрошують 17 жовтня долучитись до онлайн-дискусії: "Як ефективно залучати та раціонально розподіляти ресурси на відновлення?"
- Держава надає житлову субсидію найбільш вразливим українцям, щоби зменшити навантаження на їхній сімейний бюджет при сплаті житлово-комунальних послуг
- Забрати повістку з пошти потрібно за 3 дні, потім буде штраф, – постанова Кабміну
- Третій на Закарпатті офіс Всеукраїнської платформи «Зроблено в Україні» відкрили у Хусті
До цієї новини немає коментарів