Ужгородці можуть ходити у міську раду, не встаючи з дивана

Ужгородці можуть ходити у міську раду, не встаючи з дивана
Можливості і функціонування цифрової екосистеми «Кабінет ужгородця», розробленої в рамках тристоронньої співпраці проекту ЄС/ПРООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду», Ужгородської міської ради та громадської організації «Вголос» сьогодні представили в Ужгородській міській раді.

 

З цієї нагоди в обласний центр Закарпаття завітали міжнародний менеджер проекту «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду» Хендрік ван Зіл, координатор із інноваційного врядування цього проекту Марія Гуцман, спеціаліст із розвитку громад, який координує проекти у кількох областях, Олександр Рябий, інженер проекту Лариса Батченко

Міський голова Ужгорода Богдан Андріїв, відкриваючи зібрання, подякував представникам проекту ЄС/ПРООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду», ГО «Вголос» і ІТ-спеціалістам на чолі з Владиславом Паніним, які втілили інноваційний задум. Наголосив, що Ужгород має хороший досвід співпраці з ЄС/ПРООН в оновленні, капітальних ремонтах багатоповерхівок, які оформили статус ОСББ. У цьому багато допомогли координатори Проекту ЄС/ПРООН “МРГ-3” у Закарпатській області Марія Йовбак та Любов Павлович. А зараз наше місто стало першим на Закарпатті, яке відкриває своїм мешканцям шлях до електронних послуг, впровадивши елементи електронної демократії. 

«Кабінет ужгородця» дозволить працівникам міської ради налагодити кращу співпрацю та комунікацію з мешканцями міста, швидше реагувати на нагальні проблеми. А ужгородцям – спростить доступ до отримання адмінпослуг, дасть можливість відстежувати хід розгляду поданих ними заяв, скарг та пропозицій, можна буде сплатити рахунки за комунальні послуги, зареєструвати суб’єкт господарювання, записати дитину у дитячий садочок та багато іншого.

 "Комплекс послуг, який пропонується у «Кабінеті ужгородця», не є кінцевим, остаточним. Він буде доповнюватися з розширенням їх спектру, розвитком технологій. До прикладу, вже у червні плануємо розповсюдити можливості «Кабінету ужгородця» і на медичні послуги для мешканців міста, а з часом – впровадити так звану електронну видачу довідок. Тобто, людині не треба буде йти до міської ради, чекати в черзі – можна буде зареєструватися в Кабінеті й отримати потрібну довідку. Взагалі, якщо ужгородець один раз зареєструється на порталі або через ЦНАП, то він зможе через свій електронний кабінет відстежувати діяльність Ужгородської міської ради», – розповів Богдан Євстафійович. 

Загальний кошторис реалізації проекту «Кабінет ужгородця» склав більше 807 тисяч гривень, із них з міського бюджету Ужгорода, а за умовами співпраці з ЄС/ПРООН це має бути не менше 20%, – профінансовано близько 170 тисяч. 

Міжнародний менеджер проекту «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду» Хендрік ван Зіл зазначив, що головна мета проекту – реалізація якісних змін для місцевих громад, децентралізаційного процесу на місцевому рівні, обмеження людського фактору, прямої взаємодії громадян із чиновниками, а відтак – корупції.

«Електронне спілкування все більше проникає в наше життя і відкриває для громадян діяльність влади. Нашими проектами ми сприяємо внесенню змін у можливості спілкування влади з громадою. У різних містах України вже реалізовано 41 мікропроект на загальну суму 750 тисяч доларів. Кожне місто визначало, що саме для них краще зробити», – сказав пан Хендрік. 

Голова громадської організації «Вголос» Юлія Паніна розповіла, як реалізовувався «Кабінет ужгородця», які навчання, форуми, тренінги ПРООН МРГ пройшли безпосередні виконавці при його підготовці. «Найскладнішим було вирішити проблему ідентифікації користувачів через офіційний сайт Ужгородської міської ради. Також ми дійшли висновку, що потрібен єдиний інструмент, який би уніфікував всі послуги», – розповіла представник громадської організації. Щоб наочно показати систему в дії, Юлія Паніна коментувала кожен із кроків, які здійснювали реальні користувачі послуг, присутні у залі, які подавали звернення, петицію і записували дитину на чергу у дитсадок. На звернення впродовж презентації надійшла вже і відповідь – підтвердження від працівників міської ради, що воно отримане і опрацьовується. 

Особливу цікавість викликала реєстрація дитини у дитсадок. Батьки мають можливість подати заяву у два дошкільні заклади, вказати рік, в якому дитина мала б почати дошкільну підготовку, обрати групу, скажімо, з угорською мовою навчання, вказати належність до пільгової категорії. Після завершення реєстрації, яка вимагає лише кількох «кліків», батьки бачать номер дитини в черзі. За цією послугою зареєстровано вже більше 2,5 тисяч дітей, при цьому персональні дані, скажімо номер свідоцтва про народження, надійно захищені і не доступні стороннім.

Начальник управління освіти Ужгорода Оксана Бабунич зазначила, що цей ресурс допоможе раціональніше використовувати наявні місця, а батькам – більш вдало підібрати відповідний заклад для дитини. Зможуть ужгородці у «Кабінеті» і сплатити комунальні послуги.

Крім того, є функція «Оцінка комунальних послуг», через яку можна поскаржитися, висловити свою думку і додати фотоматеріали. Через «Кабінет ужгородця» є доступ до послуг транспорту, можна подивитися, коли яка маршрутка їде, як куди дістатися, діє також «Відкритий бюджет», який дозволяє переглянути всі витрати з міського бюджету, у тому числі за галузями. 

Керуючий справами виконкому Ужгородської міської ради Олена Макара, зі свого боку, відмітила, що проект – гарний подарунок для Ужгородської міськради, містян. Завдання ж влади – зробити цей проект життєздатним, наповнити, добудувати інші сервіси на цій платформі. Уже створене комунальне підприємство "Центр інформаційних технологій міста", яке опікуватиметься Кабінетом. Також Олена Михайлівна запевнила "творців" проекту, що влада міста зробить усе, щоб сервіс розвивався, бо це значною мірою полегшує роботу працівників міської ради і робить більш тісною комунікацію з громадою. 

Про окремі плани подальшого розвитку "Кабінету ужгородця" розповів заступник міського голови Ужгорода Олександр Білак. За його словами, проект "Розумна школа" буде продовжено проектом "Розумна лікарня", це входить до загальної концепції "Розумне місто". Система електронних медичних карток пацієнтів буде створюватися в кілька етапів, передбачає значне матеріально-технічне забезпечення для закладів, автоматизацію робочих місць працівників сімейних амбулаторій, поліклінік, а в подальшому – і закладів стаціонарного перебування хворих. А також електронну чергу і систему попереднього запису до профільних спеціалістів поліклінік і сімейних амбулаторій. Наголосив, що потрібно створити комплексну програму, а не сегментовану.

Координатор проекту Олександр Рябий поінформував, що можливості інноваційної "Розумної лікарні" вже реалізують 7 міст України. Можна, наприклад, навівши смартфон на QR-код на дверях кабінету лікаря, отримати всю його біографію, з ким із його колег можна порадитися тощо. 

Підсумував захід Богдан Андріїв, який запросив ужгородців якнайактивніше користуватися онлайн-послугами, надсилати свої зауваження та пропозиції, щоб «Кабінет ужгородця» можна було постійно вдосконалювати.

 

 

15 березня 2017р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів