Мінтрансзв’язку роз’яснило причини введення держреєстрації інтернет-ресурсів

Міністерство транспорту і зв’язку України заявило, що введення державної реєстрації інтернет-ресурсів "жодним чином до введення цензури, обмеження свободи слова не приведе". Міністерство пояснило, що такий реєстр необхідний, насамперед, для забезпечення зручного доступу до баз даних державних структур.

 

Підкресливши, що розвиток суспільства передбача? вільний доступ громадян до електронних інформаційних ресурсів, зокрема державних, Мінтрансзв?язку відзнача?, що уряд повинен знати, які існують інформаційні ресурси в міністерствах, державних установах і відомствах, з метою координації їхнього створення, використання для власних потреб і потреб громадян.

При цьому, наголошу? міністерство, під поняттям "електронні інформаційні ресурси" слід розуміти "не лише інтернет-сайти (не плутати з електронними виданнями ЗМ?), але й різноманітні бази даних, ре?стри, регістри, кадастри, електронні бібліотеки, каталоги ? весь електронний інформаційний фонд України".

Протягом попередніх років багато відомств уже витратили бюджетні кошти на створення різноманітних баз даних, ре?стрів і т.д., які в більшості випадків дублюють один одного.

"Наприклад, в органах державної влади існу? кілька Ре?стрів суб??ктів підпри?мницької діяльності (СПД) замість того, щоб існував один повний Ре?стр СПД з доступом до нього всіх зацікавлених відомств", - повідомля? Мінтрансзв?язку, відзначаючи, що це також значно заощадить державні кошти.

У зв?язку з цим уряду необхідно мати систему, призначену для ре?страції, обліку, обробки і збереження відомостей про склад, зміст, умови доступу до електронних інформаційних ресурсів для задоволення інформаційних потреб юридичних і фізичних осіб.

"Національний ре?стр електронних інформаційних ресурсів ? це інтернет-каталог, іншими словами ? структуровані за тематикою інформаційні ресурси із вказівкою їхньої назви, опису, частоти поновлення, мови й адреси, - наголошу? Мінтрансзв?язку. - Такий каталог буде розміщено на Урядовому порталі, що ? центральною частиною системи "Електронний уряд".

"Наявність такого ре?стру дозволить будь-якому громадянину або підпри?мцю отримати необхідну йому інформацію. Зробити це швидко й у зручній формі. Це реальний доступ до будь-якої інформації державних установ", - підкреслю? міністерство.

[b]Ре?страція: обов?язкова і добровільна[/b]

Передбача?ться, що внесення до Нацре?стру буде обов?язковим лише для ресурсів, створених за державні кошти. Причому такі ресурси повинні бути доступні для всіх (ця умова не стосу?ться ресурсів з обмеженим правом доступу).

"Тобто вимоги цього Порядку (проведення держре?страції електронних інформаційних ресурсів, затвердженого наказом Мінтрансзв?язку, - ред.), насамперед, зобов?язують усі державні установи оприлюднити накопичені відкриті ресурси, забезпечити їхній якісний супровід і надати в користування всім бажаючим", - поясню? Мінтрансзв?язку.

Однак до Нацре?стру, крім державних, можуть ввійти і приватні ресурси, але така ре?страція для них буде добровільною: "Мінтрансзв?язку підкреслю? саме цей аспект ? ре?страція приватних електронних ресурсів відбуватиметься винятково на добровільній основі".

Для приватних інтернет-сайтів, на думку міністерства, Нацре?стр електронних інформаційних ресурсів стане, у першу чергу, питанням іміджу: "Адже Нацре?стр буде промоутуватися Мінтрансзв?язку таким чином, щоб зацікавити приватних власників електронних ресурсів заре?струватися в ньому".

Порядок ре?страції буде однаковим для всіх електронних інформаційних ресурсів незалежно від форми власності. Він передбача? заповнення заявки, що містить, переважно, інформацію технічного характеру.

[b]Контроль над змістом і свобода слова[/b]

Мінтрансзв?язку заявля?, що введення держре?страції ресурсів не становить небезпеки для свободи слова. При цьому підкреслю?ться, що спостереження за змістовною частиною інформаційних ресурсів не входить до компетенції Мінтрансзв?язку.

"Якоїсь цензури цей Порядок не передбача?. Він лише врахову? критерії для ре?страції, визначені попередніми актами Кабміну", - підкреслю? міністерство.

Водночас державний статус ре?стру не допуска? включення ресурсів, зміст яких суперечить законодавству України, - екстремістських, порнографічних і т.п., поясню? Мінтрансзв?язку.

При цьому Держдепартамент з питань зв?язку й інформатизації відзнача?: "Серед усіх власників інформаційних ресурсів тільки інтернет-видання побачили в цьому документі тиск на свободу слова. На цей час вони не підлягають ре?страції як офіційні засоби масової інформації, але позиціонують себе як ЗМ?. Усі коментують основні положення наказу, забуваючи, що електронні ресурси державних установ з доступом через ?нтернет не ? аналогом інтернет-видань, що, як правило, мають приватну форму власності. Саме вони і розгорнули масовану атаку на документ".

Як повідомлялося, напередодні міністр транспорту і зв?язку України ?вген Червоненко призупинив дію наказу Мінтрансзв?язку від 27 квітня 2005 року ? 153 "Про затвердження Порядку проведення державної ре?страції електронних інформаційних ресурсів", що викликав бурхливу негативну реакцію в суспільстві.

У вівторок, 31 травня, фахівці Мінтрансзв?язку зустрінуться з представниками ?T-бізнесу на засіданні круглого столу, щоб обговорити цей документ.

Мінтрансзв?язку також запрошу? всіх бажаючих до обговорення наказу про порядок держре?страції інтернет-ресурсів.

Крім того, Мінтрансзв?язку відзнача?, що в разі потреби не виключене поступове внесення змін до наказу. "Це буде відбуватися відкрито, із залученням громадськості й експертів", - обіця? міністерство.

Підготовлено за матеріалами прес-служб Мінтрансзв?язку, Держдепартаменту з питань зв?язку й інформатизації Мінтрансзв?язку.

 

28 травня 2005р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів