Про особливості ужгородських віртуальних "купи-продай"

Про особливості ужгородських віртуальних "купи-продай"
Важка економічна ситуація з одного боку і наближення весни з іншого мушують закарпатців усе активніше перебазовувати свої погляди на ринок вживаних речей. Доки одні відкладають зароблене на новий одяг чи побутову техніку, інші купують вживане значно дешевше, навіть не виходячи з дому. І що найважливіше, залишаючись біля монітору, речі можна не тільки купити, але й продати, збагативши сімейний бюджет. Як – читайте далі.

 

Віртуальний блошиний ринок – як це працює?

Звичні блошині ринки є чи не у всіх європейських країнах, у містечках вони невеликі і діють переважно по вихідних, зате у великих столицях це міста паломництва для туристів та любителів придбати незвичні й оригінальні предмети. Товарами слугують вживані речі, які стали непотрібними своїм власникам, однак і далі продовжують бути функціональними та мають матеріальну цінність. Зазвичай це одяг, книги, предмети інтер'єру, тощо. В Ужгороді свій непотріб можна продати у неділю, вийшовши з ним на "свинячий" ринок, що розміщений по вулиці Український. Однак якщо "добра" зібралося чимало, можна спробувати продати його у соцмережах, зареєструвавшись у спеціальних тематичних групах. Фактично це той самий ринок, тільки у віртуальній площині. Ви – продавець, викладаєте фото товару, не забуваєте про опис і ціну. А далі чекаєте, доки на нього зверне увагу потенційний клієнт.

Що можна продати, а що купити?

На віртуальних ринках можна продати майже усе, адже ніхто не відміняв істини про те, що на кожен товар завжди знайдеться свій покупець. Найбільше повідомлень стосуються одягу, взуття та аксесуарів. Однак вистачає й побутової техніки, предметів інтер'єру, продуктів харчування власного виробництва, іграшок. До прикладу, за 50-100 грн можна придбати хороші джинси, які комусь стали замалі. Головна вимога – аби товар був без дефектів, а якщо вони є, то про це слід попереджати заздалегідь. Як правило, вподобаний товар потенційні клієнти охоче коментують, уточнюють деталі, домовляються про ціну. 

Далі зустріч, передача товару й отримання грошей.  Фактично продати за розумну ціну можна усе. 

Який віртуальний ринок обрати закарпатцю?

Наразі у соціальній мережі Фейсбук таких майданчиків є кілька десятків, однак невелика частина з них стала справді улюбленими і популярними. Ось найвідоміші з них: 

Куплю – продам  

Наразі це найбільша група, кількість її учасників вже перетнула позначку в 11,5 тисяч. Дуже зручний інтерфейс групи як для продавця, так і для покупця. Одразу видно фото товару, ціну і заголовок. Ці дані є обов'язковими при додаванні товару, а саме завантаження товару здійснюється у форматі заповнення невеликої анкети з обов'язковими полями. Ціна і назва товару вдало виділяються з усього тексту, також тут передбачене місце для детального опису. Сьогодні у групі чимало закарпатців продають і нові речі, придбані за кордоном, домовляються про спільні замовлення з іноземних сайтів, що також дозволяє добряче заощадити, або ж збувають вироби власного виробництва, що будуть актуальними до свят.       

Візьму – віддам 

Кількість учасників наздоганяє "куплю-продам" і сягнула 11 тисяч. З самого початку групу створили з метою дарування речей, однак досить швидко її заполонили оголошення із цінами і вона стала універсальною. Тут можна щось просто подарувати або отримати, або вигідно продати чи купити. Наприклад, пані Вікторія безкоштовно віддасть чайний гриб, а користувачка Таша шукає прозорі пляшки для подальшого використання у хенд-мейді. Засновниця групи, ужгородка Юлія Дуб прокоментувала: "За день додають близько 5-7 нових постів в середньому. Хоча бувають дні, коли й нема жодного повідомлення, а є такі, коли більше десятка. Мета заснування групи була проста - створити своєрідну онлайн барахолку з певними правилами. Щоб люди могли виміняти речі, які вже їм не потрібні чи не підходять на щось смачне/іншу річ/якусь послугу/чи на "символічні" кошти. А хтось не дорого міг би знайти для себе щось цікаве. Але багато людей не читає правил і перетворює групу на рекламу товарів з Інтернет-магазинів, салонів краси і  китайських телефонів. Тому група потребує постійної модерації. Мені дуже допомагав з цим Роман Мушка, але він вже від цього трохи втомився. Тож, шукаю людину, яка має вільну годинку-дві на день, щоб "чистити" групу від оголошень та людей, що порушують правила і час від часу нагадувати користувачам прості принципи групи".

BUY, SELL, TRADE (ОГОЛОШЕННЯ УЖГОРОД, ЗАКАРПАТТЯ  

Безумовно потрапляє у трійку лідерів за кількістю учасників – на сьогодні їх більше 8 700. 

Тут максимальна кількість різнопланових оголошень, наприклад про розпродаж гаражних воріт чи виготовлення робочих віз. Фактично, це передбачено і назвою групи, адже окрім продажу і купівлі, тут можна залишити й інші оголошення, як от про пошук оренди квартири чи попутника на вихідні до Кошіце. Вистачає тут і продавців годинників, біжутерії та кухонного приладдя, чимось група нагадує і віртуальний китайський ринок. 

Ужгородська барахолка

Кількість учасників понад 6 800, фактично ця група наздоганяє три попередні. Істотна відмінність -  тут лояльніше ставляться до реклами надання різних послуг, як от манікюру чи мовних курсів. Проглянувши наповнення. Можна зробити висновок, що більша частина запропонованого – нові товари, придбані користувачами з метою трохи підзаробити. Але ціни на одяг усе одно нижчі, аніж у магазинах. Додати тут товар просто, достатньо завантажити опис і фото.

Дитяча барахолка Ужгород 

Кількість учасників – майже 900. Вузькоспеціалізований закарпатський віртуальний ринок вживаних товарів для дітей. Переважна більшість учасників – мами дітей дошкільного і молодшого шкільного віку. Діти такої вікової категорії ростуть дуже швидко, тому майже у всіх вдома є хороший одяг та взуття, з яких малеча вже виросла. У групі можна як щось продати, так і просто подарувати. Серед товарів одяг, взуття,  іграшки,  дитячі візочки, ліжечка, ванночки та багато іншого. Ціни – значно нижче, аніж у магазинах. 

Власна думка

Особисто мені такі "блохи" подобаються, за період їх існування мені вдалося там продати килим, який після ремонту не підійшов до кольору стін, кухонний комбайн, що пилився у шафі, дві кофтинки, при замовленні яких прогадала з розміром, купу меблів, що стали непотрібними після переїзду і кілька дитячих речей. З придбаного – одяг для дитини, квартирна гойдалка  і розвиваючі іграшки, а також подарований зволожувач повітря і гімнастичний м'яч.  Загалом задоволеними залишилися усі. Однак така популяризація віртуальних барахолок має і зворотній бік медалі. Учасниця групи "Візьму-Віддам" ужгородка Катерина коментує:       " Коли я вступила у групу, там сиділи чотири тисячі учасників. Тоді було цікаво, щось продавала, щось віддавала, а тепер не подобається те що там всякі оголошення наче інтернет магазин, і вже не тільки Ужгород бере участь. 

Собі я там придбала орбітрек, який потім там же успішно продала, танцювальний килимок, безкоштовно отримала багато взуття різного, віддала теж багато речей задарма, купила мед. Літо в мене було спекотним,  а от як збільшилась кількість людей рідко захожу".   

" - зазначила "Прозаходу" керівник громадської організації "Щасливі діти" Ольга Павлова.  JОднак є в цих віртуальних барахолка і соціально важлива функція, про яку не можна не згадати – віддавати задарма свої речі тим, кому вони дійсно потрібні. Учасники груп активно передають речі волонтерам, які згодом відвозять їх у сиротинці. Інколи навіть домовляють і "скидуються" невеликими сумами, аби придбати якійсь дитині із малозабезпеченої родини взуття чи навіть велосипед.  " Я б сказала, що не група, а сам фейсбук допомагає, і це дійсно так, бо тут дуже швидко можна згуртувати людей навколо конкретної потреби. І  добре, що є фб

Тож озброюйтесь фотоапаратом, відкривайте шафи, залазьте на антресолі, купуйте, продавайте і звичайно віддавайте задарма, усе добре завжди повертається сторицею. 

Вікторія Жуйко для "Про Захід"

 

03 березня 2016р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів