Що продають на наших заправках під виглядом А-95?

Кожен автоводій хоч раз стикався з ситуацією, коли після заправки авто починає вередувати: глухнути, сіпатися. Щоб зрозуміти, наскільки можна довіряти нашим заправкам, журналісти взяли проби на різних АЗС і віддали їх в лабораторію.

 

Експерти зазначають, що в країні зараз склалася ситуація, коли АЗС продають палива на третину більше, ніж офіційно в країну завозять і виробляють тут. Частина зайвого бензину – це контрабанда, а частина – фальсифікат. Тому ризик залити бодягу в цьому році високий, як ніколи.

Відзначимо, що за законом сьогодні бензин з позначкою А-95 повинен виготовлятися згідно з нормами ДСТУ 4839: 2007 (Євро-4). Однак держпідприємству Шебелинське ОПГКН дозволили до кінця 2015-го відпускати на АЗС паливо застарілого стандарту – ДСТУ 4063-2001 (між Євро-2 і Євро-3). Тобто, коли ви просите заправника залити звичайний 95-й, вам можуть налити і високоочищених паливо, і бензин гіршої якості. Краще завжди запитувати на заправці про те, що вони мають на увазі під дев’яносто п’ятим.

Наприклад, Антон Фролов, PR-директор мережі АЗС КЛО, повідомив, що у них продають і бензин застарілого стандарту (його проба і потрапила до нас на тест), і нового. Тому їх паливо і не пройшло перевірку на відповідність стандарту, за яким ми замовляли дослідження. Правда, за кількістю бензолу і етанолу їх паливо не відповідає і старим нормам – допускається до 1% і 5% відповідно. На КЛО запевняють, що їхнє паливо якісне, і на підтвердження надіслали результати свого дослідження, де всі показники в нормі.

Інші великі мережеві АЗС, як показав тест, продають цілком нормальний бензин. Показники ANP лише злегка недотягли за октановим числом, але в лабораторії пояснили, що раз інші параметри в нормі, показник 84 замість 85 (по дослідницькому методу) можна вважати похибкою. Відзначимо, що інша АЗС цього ж власника – Авіас плюс – без проблем пройшла перевірку. У інших же порушників (обидві АЗС небрендові, безіменні), крім невідповідності нормам октанового числа, є перевищення вмісту бензолу, спирту і сірки, а також проблеми з випаровуваністю.

Відзначимо, що за підсумками тесту можна зробити два висновки. Перший: на безіменних АЗС ризик заправитися бодягою високий. Принаймні, набагато вищий, ніж на мережевих. Другий: при низькій ціні шанси купити погане паливо вищі, але не у всіх випадках – так, одна з заправок з недорогим паливом показала гідні результати.

Журналісти також виділяють кілька ознак, за якими можна визначити якість палива. Наприклад, заправки, на яких продають бензин низької якості, часто віддалені від основних доріг. Зовнішня ознака бодяги – деякі проби, які не пройшли випробування, були жовто-коричневого кольору, у той час як хороший бензин відрізнявся прозорим світло-жовтим і зеленуватим відтінком. Крім того, якщо АЗС не показує паспорт якості на першу вимогу, швидше за все, вони торгують підробкою.

 

08 червня 2015р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів