Закарпатські кермачі: нас так вчили в автошколі
Як правильно тримати руки на кермі авто?
Всі люди під час управління автомобілем тримають кермо по-різному – одні знизу, інші згори, а у багатьох стало за звичку кермувати однією рукою.
На пропозицію взяти кермо правильно, практично всі кладуть руки в положення 10-2, якщо уявити що кермо – це циферблат годинника. На питання, чому вони так зробили, надходить одна відповідь - нас так вчили в автошколі.
Але наскільки правильно вчать нас інструктори, які самі отримували водійські знання і досвід на старих радянських автомобілях? Виявляється не завжди. Тримати руки в положенні 10-2 доцільно тільки в тому випадку, якщо ви паркуєте великий автомобіль без підсилювача керма і щоб повернути вам потрібно ще й корпус прикладати, бо одних рук точно не вистачить. Сучасні автомобілі оснащені гідравлічними або електричними підсилювачами керма, що дозволяє управляти ними більш безпечно і тримати кермо максимально зручно і правильно.
Під час руху на автомобілі привчіть себе тримати руки в положенні 9-3, це легко і невимушено дозволить вам повертати кермо на великі кути без перехоплень, чого не вийти в положенні 10-2, коли потрібно багато разів перехопити перш ніж повернути кермо до упору, а якщо виникне критична ситуація, то можна не встигнути відпрацювати і вилетіти з дороги.
Метод безвідривного кермування при положенні 9-3 дозволяє пройти практично будь-який швидкісний поворот без перехоплень, що значно збільшує безпеку. Якщо ви потрапили у складну ситуацію і для стабілізації автомобіля потрібно крутити кермо до упору, то положення 9-3 дозволяє це зробити всього за 1 перехоплення.
Що для цього потрібно? Якщо потрібно швидко повернути кермо до упору вліво, тоді з положення 9-3 повертаємо вліво, перехоплюємо і переміщаємо ліву руку в положення 3 і докручуємо до упору. Виходить, ми за одну мить і тільки одним перехопленням викрутили кермо, що в жодному разі не можна було зробити з загальноприйнятого положення 10-2, а швидкість дій – це ваша безпека на дорозі.
При швидкому кермуванні намагайтеся вільну руку не перекидати через кермо, а рухати її по максимально прямій лінії до точки наступного контакту, це збільшить швидкість ваших дій.
Навіть під час паркування не варто крутити кермо однією рукою, як роблять таксисти, інакше ви звикнете, і в складній ситуації машинально будете виконувати все неправильно. А якщо витратити кілька місяців і навіть паркуватися з перехопленнями, тоді ваші руки запам'ятають алгоритм дій. До того ж в положенні 9-3 набагато зручніше користуватися кнопками на кермі і перемикачами, що знаходяться за ним.
Важливим фактом при триманні керма є положення великого пальця, він повинен бути всередині кола, це забезпечить міцний хват і рука не зісковзне в невідповідний момент. Але це не означає, що треба вчепитися в кермо усією силою і затиснутися, він не повинен бути точкою опори, тримайте руки розслаблено, так вони будуть швидко і плавно переміщатися по керму.Всі вищеперелічені поради не означають, що ви повинні постійно тримати 2 руки на кермі, це не завжди комфортно і в довгій дорозі можна втомитися від цього. Але якщо ви в'їжджаєте на швидкості в зону вибоїн, проходите швидкий поворот, потрапили під сильний дощ або ж просто інтуїтивно відчули, що зараз статися щось недобре – візьміть швидко кермо двома руками в положення 9-3 і будете готові впоратися з будь-якими майбутніми труднощами.
Лідія Вербицька для Uzhgorod.net.ua
До цієї новини немає коментарів