СЕЗ “Закарпаття”

На черговому засіданні ужгородського прес-клубу реформ йшлося про роботу спеціальної економічної зони “Закарпаття”.

 

За словами генерального директора органу господарського розвитку СЕЗ ?Закарпаття? Володимира Приходька, наразі в зоні працюють 30 суб??ктів, заявлено інвестицій на суму 312 млн. дол. США, внесено фактично 80. Однак не слід вважати, що гроші, які вже працюють, ? доволі незначною сумою порівняно з тою, яку обіцяють внести закордонні бізнес-групи: насправді ж 312 мільйонів повинні надійти до СЕЗ до 2009 року, наразі ж надходження інвестицій йде за планом.

Найголовнішим, мабуть, у роботі СЕЗ ? все-таки те, що ж вона дасть області. З огляду на це, за словами В. Приходька, насамперед потрібно говорити про вирішення соціально-економічних питань краю, адже реалізація всіх заявлених проектів повинна дати понад 10 тисяч робочих місць (не варто й наголошувати, скільки проблем це вирішить у нашому гірському регіоні). З іншого боку, функціонування СЕЗ вже зараз да? значне поповнення бюджету: наразі надходження податків та зборів від реалізації проектів становить понад 169 132 тис. грн. На підпри?мствах СЕЗ ?Закарпаття? сьогодні виготовля?ться понад 18 відсотків промислової продукції області.

Однак ? в функціонуванні СЕЗ й ряд проблем, які вимагають нагального вирішення на найвищих рівнях влади. Найперше слід говорити про зміну карти території спеціальної зони, так би мовити, про перенесення частини земельних ділянок СЕЗ до інших районів області, де й більше безробітних, і такі ж самі вигідні транспортні сполучення. Одними з таких варіантів могли би стати смт Дубове (тут доволі розвинутий, хоча й закинутий промисловий вузол), Ужгород, в якому ? не лише ряд недіючих заводів, а й значна кількість кваліфікованої робочої сили.

?, безперечно, великим гальмом у роботі СЕЗ ? часто не продумані законодавчі рішення, які відкидають зроблену роботу на кілька етапів назад й викликають недовіру інвесторів. Черговим таким кроком нашої влади стало запровадження Держбюджетом на 2005 рік мораторію на створення нових і розширення діючих спеціальних економічних зон тощо, а також розгляд та схвалення нових інвестиційних та інноваційних проектів у СЕЗ і на територіях із спеціальним режимом інвестиційної діяльності. ?Прийняття даної норми для регіону, де близько 60 відсотків промислової продукції форму?ться підпри?мствами, розташованими в СЕЗ та ТПР, означатиме лише одне ? уповільнення темпів зростання промисловості, надходжень до бюджетів, а звідси ? виникнення та неможливість вирішення ряду нагальних проблем області, ? зазначив В. Приходько. ? Саме тому наразі ми готу?мося до серйозної роботи в урядових комісіях щодо захисту діяльності спецрежимів інвестиційної діяльності?.

 

03 січня 2005р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів