Прокурорська перевірка «пантрує» на закарпатських перевізників, які возять пасажирів з порушеннями та ще й нелегально

Нещодавно у закарпатських ЗМІ з’явилася інформація, що нібито місцеві перевізники обурені засиллям «нелегалів» на своєму ринку. З цього приводу вони навіть звернулися до народних депутатів від Закарпаття з проханням «в межах компетенції, невідкладно вжити заходів щодо забезпечення законності у сфері надання послуг пасажирських автомобільних перевезень в Закарпатській області».

 

Чомусь оперативно відреагував лише Іван Бушко, який відразу надіслав депутатське звернення Генеральному прокуророві України Віктору Пшонці, міністрові інфраструктури України Володимиру Козаку та всім іншим державним структурам, які мають відношення до пасажирських перевезень.

У документі йшлося про зростання кількості «нелегалів», які не дають можливості нормально працювати тим перевізникам, які працюють у правовому полі. Крім того, вказали номери транспортних засобів таких перевізників і звернулися до народних депутатів із проханням «в межах компетенції, невідкладно вжити заходів щодо забезпечення законності у сфері надання послуг пасажирських автомобільних перевезень в Закарпатській області».

Народний депутат Іван Бушко відреагував на звернення перевізників і надіслав своє, депутатське, Генеральному прокуророві України Віктору Пшонці та міністрові інфраструктури України Володимиру Козаку та всім іншим державним структурам, які маю відношення до пасажирських перевезень..

Наводить також матеріали на цю тему із ЗМІ, де йдеться не тільки про засилля «нелегалів» на маршрутах краю, а й про скорочення пасажирських перевезень на третину (з 66 мільйонів чоловік у 2008 році до 43 мільйонів – у 2013 році).

У зв’язку із зазначеним вище, народний депутат звертається до генпрокурора та профільного міністра перевірити діяльність Укртрансінспекції у Закарпатській області:

«Враховуючи резонанс справи, а також з метою виведення з тіні ринку пасажирських перевезень та запобігання ДТП в галузі перевезень пасажирів на автомобільному транспорті, які мають значний негативний вплив на рівень підтримки населенням державного устрою, прошу розглянути можливість доручити відповідним службам вживати всі передбачені чинним законодавством заходи щодо забезпечення повного, всебічного та об’єктивного розслідування видання посадовими особами управління Укртрансінспекції у Закарпатській області ліцензійних карток нелегальним перевізникам без відповідних дозвільних документів; розглянути можливість акцентувати увагу відповідних служб на необхідності здійснення детального прокурорського нагляду за сферою пасажирських перевезень на автомобільному транспорті в інших областях України», – йдеться у зверненні Івана Бушка.

У свою чергу, редакція UA-Reporter.com (наближена до Сергія Слободянюка, начальника Управління Укртрансінспекції у Закарпатській області)  вже проводить з цих актуальних питань журналістське розслідування – і як стверджує, матиме моральні наслідки.

«Хочеться вже відповісти Бушку парою реплік! Бушко приводить у своєму зверненні матеріали на цю тему із засобів масової інформації (ці ЗМІ належать особисто йому), де йдеться не лише про засилля «нелегалів» на маршрутах краю, але і про скорочення пасажирських перевезень на третину - з 66 мільйонів чоловік в 2008 році до 43 мільйонів - в 2013 році!

Пан народний депутат - Ви самі себе випороли цим зверненням до генерального прокурора України! Не претендуючи доки на глибокий аналіз, покажемо читачам ту причину занепаду пасажирських перевезень в Закарпатті, яка лежить прямо на поверхні - це висока ціна квитка на автобус для рядового закарпатця і недосконала маршрутна мережа! Аналізуємо динаміку пасажирських перевезень в Закарпатті по роках (дивіться на графіці) і бачимо, що найбільший спад перевезень відбувається в 2010 році.

У голову несподівано приходять якісь неясні аналогії цієї ситуації з І. Бушком, а потім просто сміх. Адже 22 квітня 2010 року першим заступником голови Закарпатської облдержадміністрації стає Іван Бушко, який по своїх функціональних обов'язках відповідає за сферу транспорту.

А чому смішно? У той час згідно з його прямими обов'язками тарифи на перевезення пасажирів і багажу автобусами, які працюють в приміському і міжміському внутрішньо обласному сполученні затверджуються безпосередньо Іваном Бушком.

Друга складова ціни квитка - це вартість послуг автостанцій для пасажирів. Дивимося. Перевіряємо і виявляється, що базовий автостанційний збір з пасажирів також погоджений з Іваном Бушком у розмірі 10 відсотків від вартості проїзду!!!

Ще один чинник, який привів до такого занепаду пасажирських перевезень - ця відсутність маршрутної мережі зручної для людей і витіснення з ринку пасажирських перевезень перевізників, які десятиліттями виконували відповідні рейси, а також відсутність конкурсів на маршрути. Хтось починаючи з 22 квітня 2010 року просто-на-просто перевів усю сферу в ручний режим!

Дуже цікаво і показово, що звернення, яке поступило народному депутату Івану Бушку, було спрямоване не пасажирськими перевізниками, а поступило від закарпатського монополіста автостанцій «Закарпатавтотранса» (власник Кричко Й.В.), який якраз і заробляє на пасажирах - продаючи квитки і збирає станційний збір... І від якого, окрім простих людей, ще страждають і усі перевізники Закарпаття, виплачуючи монополістові за його послуги з 17 (!) т свого обороту....!

Але про це і багато чому іншому ми розповімо в результатах журналістського розслідування», - пише UA-Reporter.com.

«В Ужгороді з порушеннями перевозять пасажирів, - розповідається у нещодавньому телесюжеті місцевого телеканалу. - Погрожували та примушували  написати відмову від скарги – так поводилися із одним з пасажирів, який помітив порушення при  перевезенні на приміському автовокзалі.  Обурений чоловік каже, інспекція Укравтотрансу мало того, що не виконує свою  роботу, та ще й залякує громадян. Чоловік цей виявився юристом, тож  транспортна інспекція вже незабаром готуватиметься до судового позову.

В Ужгороді, крім центрального  автовокзалу працює і вокзал приміських перевезень. Як його називають місцеві  перечинський, знаходиться в центрі міста і  звідти  курсують автобуси районом  на відстань до п’ятдесяти кілометрів. Потік пасажирів досить великий, а самі автобуси не в найкращій технічній формі. Пан Анатолій, користуючись послугами одного із перевізників,  побачив, що йому дали квиток, який не відповідає типу приміського та в ньому відсутній страховий збір.

Юристи також підтвердили, що такий білет можна назвати  «фальшивкою». Тож пан Анатолій, одразу звернувся із скаргою до інспекції закарпатського Укравтотрансу. Та працівники установи звернення не розглянули, натомість почали погрожувати проблемами і тиснути з усіх боків, розповідає правник. Заставляли забрати скаргу на перевізника, мовляв,  до тих пір не випустять з кабінету. Юрист Василь Попович переконаний:  інспекція порушила закон. По-перше, що не взяла до уваги скаргу і не відповіла на неї. По-друге, що погрожувала чоловікові. Правник каже:  працівники установи мали перевірити перевізника маршруту до Тур’ї Бистрої, а не перевищувати власні повноваження. Правозахисник  каже, інтереси  людей сьогодні  для багатьох інспекцій не на першому місці. І саме співробітники автотрансу це довели. В Ужгороді кілька десятків автобусів, однак, очевидно, що під перевірку підпадають одиниці. А це недостатньо для безпеки краян на транспорті. Наразі, пан Анатолій уже зареєстрував заяву про погрози в міліцію і чекає відповіді», - йдеться у сюжеті.

Ужгород.net

 

17 лютого 2014р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів