При вступі в ЄС усі авто подешевшають, але вітчизняні моделі ніхто не купуватиме

Купуючи японську або європейську машину, багато хто не здогадується, що насправді вона збиралася в СНД. Журналісти вирішили розібратися в географії автовиробництва...

 

Одним з найбільш гострих питань в українському суспільстві і політикумі є дискусія відносно захисту власного ринку від іноземних виробників. З одного боку, введення мит, акцизів і збору утилізації призводить до подорожчання іномарок для рядового українця. З іншої - підвищує конкурентоспроможність вироблених в Україні авто і, відповідно, забезпечує роботою співробітників наших заводів. Зокрема, в асоціації «Укравтопром» привели приклад Південної Кореї: в 1974 році там фактично заборонили автоімпорт, що вже до кінця 90-х дозволило вирости таким компаніям, як KIA, Hyundai і Daewoo.

Інший вдалий приклад - Росія. Всілякі бюрократичні бар'єри для автоімпорту і митні збори привели до того, що у нашого північного сусіда розцвіло виробництво іномарок - Toyota, BMW, Opel, - Peugeot і інших світових брендів. За даними «Укравтопрома», кожен десятий автомобіль на українському ринку приїжджає до нас з Росії. Наприклад, Hyundai Accent (у Росії - Solaris), Kia Rio і Accent, Volkswagen Polo Sedan і Renault Logan - Sandero і Duster (також їх завозять з Румунії) - зростання їх продажів змогли погасити лише введенням спецмит та утилізаційного збору.

На нашому поки що «закритому» ринку, за словами президента Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олега Назаренко, події розвиватимуться по двох сценаріях. Якщо ми вступимо в Митний союз (чи підпишемо особливу угоду з цим об'єднанням), то українським виробникам відкриють російський ринок, де, приміром, наші ЗАЗи і «Богдани» будуть конкурентоздатні. Якщо підпишемо асоціацію з ЄС, то наш ринок, навпаки, буде відкритий для постачань авто з Європи. Для нас усі авто подешевшають, але українські моделі ніхто не купуватиме. Втім, досвід тих європейських країн, які нещодавно вступили в ЄС, показує, що національний автопром в умовах жорсткої конкуренції цілком може вижити і навіть процвітати. Наприклад, в Словаччині створили найсприятливіші умови для автоінвесторів, які побудували в країні свої заводи, що випускають новітню продукцію.

Головне питання, яке хвилює споживача, - чи відрізняється якість зібраної в СНД іномарки від такої ж машини з країн ЄС (наприклад, виробленою в Німеччині або Бельгії). Олег Назаренко розповів, що переживати через це не варто: імениті виробники, перш ніж дозволити виробництво під своїм брендом, впроваджують на автоскладальному підприємстві власну систему контролю якості. Але для підвищення міри локалізації (чим вона більша, тим краще для отримання особливих умов оподаткування від держави) виробник може замінити деякі комплектуючі на аналоги місцевого виробництва: наприклад, стекла, бампери, глушник, сидіння, дзеркала заднього виду і дрібні елементи салону (накладки, перемикачі, оббивка стелі, килимки і так далі). Також зазвичай на авто ставлять місцеву гуму і колісні диски, - пишуть «Вісті».

uzhgorod.net.ua

 

16 лютого 2014р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів