Автомобіль з "причепом" проблем
Що робити, якщо авто хочеться, але ціна колеться? Купувати з других (третіх, четвертих) рук! Але навіть на знижені в ціні авто у хорошому стані ціни можуть кусатися. Як не нарватися на аферистів та уберегти себе від купівлі кота в мішку? З цими питаннями спробували розібратися журналісти.
Якщо не впоралися з кредитом…
Відмінний варіант - купівля заставного авто. Наприклад, яке брали в кредит, але не змогли його виплатити. "Покупець може передати власникові автомобіля необхідну суму для розрахунку з банком. Чи, заплативши власникові частину вартості, переоформити на себе кредитні зобов’язання. Треба упевнитися, що всі домовленості власника з банком оформлені правильно. А якщо автомобіль перебуває у спільному володінні, наприклад, подружжям - обов’язково перевірити наявність письмового дозволу на продаж усіма власниками", - пояснює радник глави Держінспекції із захисту прав споживачів Михайло Стрельников.
Ще варіант - купити конфісковану за рішенням суду машину на аукціоні. Але тут можливі проблеми із старими власниками: вони можуть через суд вимагати визнання угоди з продажу авто недійсній, мотивуючи це несправедливою оцінкою. Наприклад, тому що оцінювач не мав відповідної ліцензії.
Якщо автівка без документів…
Оголошень про продаж авто б/д (без документів) в інтернеті - маса. Віддають їх, як правило, за копійки. Але є ризик залишитися взагалі без керма.
"Відновити документи - не проблема. Для цього власник лише повинен отримати виписки з відповідних реєстрів. Але якщо продавець нібито не встиг їх оформити, а гроші потрібно терміново, краще триматися від нього чимдалі", - рекомендує Стрельников.
Такий автомобіль або викрадений, або завезений в країну контрабандою. У кращому разі, його можна буде продати на деталі.
Якщо вимагає "розмитнення"…
Купити десятирічного "німця" за ціною автомобіля часів перебудови? Без проблем! Правда, з невеликою позначкою: "не розмитнений". Їздити на такому авто по території країни можна лише декілька днів. Якщо заїхали через одну митницю, а виїжджаєте через іншу, то термін перебування в Україні становить 10 діб, якщо через ту саму митницю заїхали і виїжджаєте – то 5 діб. Якщо набридне, доведеться звертатися на митницю і витрачати силу-силенну часу, а головне - грошей, щоб зробити авто "українським".
Правда, і тут знайшли лазівки. Якщо ви працівник іноземної компанії, якій це саме авто і належить, розмитнювати не потрібно. А в Інтернеті повним-повнісінько "бізнесменів", готових допомогти з фіктивним оформленням на роботу за кордоном. Але експерти в один голос переконують: піддаватися на спокусу не варто!
"Це ризик залишитися без автомобіля : заплатити за розмитнення набагато простіше, ніж тремтіти побачивши патрульних машин. До того ж власникові доведеться раз на рік покидати територію країни на авто", - попередив правозахисник Володимир Караваєв.
До речі, і сама машина офіційно не буде вашою: вона стане власністю якої-небудь компанії. Тобто продати авто або оформити генеральну довіреність буде неможливо.
Якщо автівки-двійники…
Є "кмітливі", які знають, як обійти митницю: його наші земляки придумали разом з нечистими на руку співробітниками МРЕО.
"З Європи приганяють масу автомобілів, і за хабарі оформляють справжні техпаспорти. Такі машини, як правило, є клонами вже існуючих - у них співпадають марка, колір, рік випуску, іноді навіть номери. Тільки власники різні. Якщо один з таких "близнюків" замішаний в кримінальній справі, випливає і його клон. Тоді з’ясовується, що друга машина - це "сірий імпорт". Авто, по суті, стає купою заліза, адже законних підстав на ньому їздити не має", - розповідає директор фірми "Автоюрист" Віктор Данченко.
Якщо автівки "утоплениці" чи "вбивці"…
Багато забобонних водіїв навіть за безцінь не куплять машину з "темним" минулим. Але приховати сліди "злочину" не так-то просто. "Спершу треба перевірити кути установки автомобільних коліс (розвал-сходження). Якщо машину ударили, раму могло повести, через що колеса стали під різним кутом", - ділиться досвідом оцінювач автомобілів Степан Ковачов.
Якщо машина збивала людину або врізалася в дерево, обов’язково залишаться сліди на кузові або дверях. Навіть якщо їх вирівняли і пофарбували, істину розкриє спецприлад, який визначає товщину фарби (на місці вм’ятин вона лежить шаром в 1 мм, в інших місцях - 3 мікрони).
Ідентифікаційні коди на усіх стеклах мають бути однакові. По них визначається рік випуску авто. Код відрізняється - значить, скло замінювали.
"Утопленицю" можна визначити по корозії металу на днищі під килимками. Вона видно, навіть якщо машину перефарбували. Також рекомендую перевіряти, чи відповідає пробіг машини заявленому продавцем. На вторинному ринку зазвичай скручують спідометр, щоб показати менший пробіг. Але дійсний знос може видати потерта ручка перемикання швидкостей і педалі", - констатує експерт.
Ірина Рибакова, Роман Малий "Погляд"
До цієї новини немає коментарів