На авторитет податкової служби негативно впливає нестабільність та недосконалість податкового законодавства
Працівники підрозділів масово-роз’яснювальної роботи та звернень громадян ДПА у Закарпатській області провели моніторинг громадської думки стосовно якості роботи державної податкової служби України, ступіню довіри до неї населення, а також основних чинників, які негативно впливають на авторитет ДПС України.
Моніторинг здійснювався шляхом анкетування громадян під час взяття на облік суб’єктів підприємницької діяльності, проведення семінарів, лекцій для платників податків, засідань “круглого столу” за участю підприємців, зустрічей з трудовими колективами підприємств, організацій, установ, відвідування громадянами податкових органів. Загалом в опитуванні взяли участь 934 респонденти віком від 18 до 60 років різного соціального стану, з яких 47% - це підприємці, які постійно контактують з податківцями, 26% - службовці, 13% - робітники, 7% – студенти, 7% – інші категорії.99% опитаних оцінили рівень виконання податківцями своїх функціональних обов’язків позитивно і лише 1% платників податків оцінили податківців “незадовільно”. На думку опитаних, на авторитет податкових органів найбільш негативно впливають такі чинники: нестабільність та недосконалість податкового законодавства (22,3%), часті зміни в законодавстві (20,1%), високі ставки податків (15,8%), відсутність Податкового кодексу (13,0%), неоднозначне тлумачення законодавчих вимог (7,3%), значні штрафні санкції (4,6%), заплутана податкова звітність (3,6%), 13,3 % - інші чинники. Органи податкової служби здійснили комплекс заходів щодо поліпшення обслуговування платників податків, недопущення черг при поданні звітності та одержанні необхідних документів. Зокрема, залучено значно більшу кількість платників податків до подання податкової звітності в електронному вигляді, удосконалено процедуру прийому громадян з метою надання податковими органами адміністративних послуг. Це, звісно, позначилося і на результатах опитування. 81% респондентів заявили, що ніколи не стикалися з випадками грубощів або неуважності з боку спеціалістів податкових органів, 8,2% опитаних сказали, що іноді. На жаль, ще 1,7% опитаних з випадками тяганини у податкових органах стикаються часто або постійно.Посилення уваги керівництва органів державної податкової служби на усіх рівнях до розгляду звернень громадян також знайшло своє відображення в черговому анкетуванні. 75,7% опитаних констатували, що звернення платників податків органами податкової служби завжди розглядаються своєчасно і якісно, 1,6% - що відповіді в окремих випадках надаються несвоєчасно або не повністю, 1,1% респондентів вважають, що відповіді на їх звернення носять формальний характер або змушують звертатися повторно, в тому числі до органів податкової служби вищого рівня, 21,6% опитаних не зверталися до податкових органів із зверненнями. 61,8% опитаних оцінили рівень надання послуг з роз’яснення податкового законодавства у податкових інспекціях області позитивно, 29,4% - скоріше задовольняють, ніж ні, 8,8% такими послугами не користувалися.
Аналіз проведеного опитування підтвердив актуальність роботи податкових органів з налагодження партнерських стосунків з платниками податків, необхідність її активізації та поліпшення обслуговування платників податків всіма підрозділами податкової служби.
Відділ масово-роз’яснювальної роботи та звернень громадян
ДПА у Закарпатській області
До цієї новини немає коментарів