Конгресу США пропонують ввести санкції проти всіх представників нинішньої влади
Днями конгресмен із екзотичним ім'ям Дана Рорабахер вніс не менш дивний законопроект до Палати представників. Документ стосується однієї держави – України. І називається: "Для підтримки демократії, вільних, чесних, прозорих виборів та дотримання прав людини і верховенства права в Україні".
Рорабахер ? каліфорнійський депутат?республіканець, він уже восьмий термін перебува? у Палаті представників Конгресу. ? членом комітету у міжнародних справах і головою підкомітету з космосу та аеронавтики.
Законопроект, який він подав, у разі схвалення може зробити всю нинішню українську владу невиїзною до країн західного світу. Адже серед покарань ? невидача візи до США. А якщо у паспорті стоятиме штамп відмови до Америки, візу гарантовано не видасть Британія і майже гарантовано ? держави Шенгенської зони.
Щоб не отримати статус напівзлочинця, від Кучми і всіх його підлеглих треба лише одне ? щоб Україна виконала вимоги різних міжнародних організацій, які Київ взяв на себе при вступі. Тобто проведення чесних виборів.
Ключова стаття законопроекту, яка визначатиме долю Кучми ? п'ята, вона так і назива?ться "Санкції проти українського уряду". За законопроектом, Україна піддаватиметься щорічній сертифікації, де буде аналіз подій в нашій державі.
Сертифікат видаватимуть лише якщо офіційний Київ дотримуватиметься трьох пунктів вимог. Циту?ться дослівно:
Перше: проведення вільних, чесних та прозорих президентських та парламентських виборів, які повністю відповідають стандартам ОБС? про демократичні вибори та проводяться у співробітництві із відповідними організаціями ОБС? та Ради ?вропи.
Друге: припинення всіх форм тиску та репресій проти засобів масової інформації, незалежних профспілок, недержавних організацій, релігійних організацій та політичної опозиції.
Трет?: відкликання та припинення політично вмотивованих судових звинувачень проти представників опозиції та незалежних журналістів.
Все дуже просто.
Якщо ці три пункти не дотримано, тоді нема? і сертифікату. А тоді, як передбача? законопроект, "президент США повинен видати наказ про негайне застосування санкцій проти України".
Санкції викладені у підрозділі (с).
Пункт 1 назива?ться "Відмова у в?їзді до Сполучених Штатів Америки". "Президент США ма? наказати Міністрові внутрішньої безпеки заборонити в?їзд до США будь?якому іноземцю, якщо він:
? вища посадова особа діючого уряду України, або
? дружина/чоловік, неповнолітня дитина або довірена особа іноземця.
Пункт 2 стосу?ться "конфіскації майна у США".
Американський президент ма? наказати Міністерству фінансів визначити та конфіскувати особисте майно та особисті фінансові рахунки у США, отримані нечесним або незаконним шляхом, будь?яким іноземцем, якщо він:
(А) вища посадова особа діючого уряду України;
(Б) дружина або чоловік, неповнолітня дитина або довірена особа іноземця.
У самому кінці законопроекту міститься пояснення ? там подано перелік усіх, кого стосуватимуться санкції. Під визначення "вища посадова особа" підпада?:
? президент, прем??р?міністр, віце?прем??р?міністри, міністри; голови та члени держкомітетів, включно з Центрвиборчкомом та місцевими виборчими комісіями; працівники адміністрації президента; члени парламенту; голови Служби безпеки, Державної податкової адміністрації та Державної митної служби;
? будь?яка посадова особа в уряді, яка особисто придушу? свободу та стриму? вільні, чесні та прозорі вибори в Україні, включаючи суддів, працівників правоохоронних органів, прокурорів, голів обласних адміністрацій, мерів; та
? будь?яка інша особа, визначена держсекретарем США, такою, що особисто займа?ться розробкою політики або виконанням діяльності, що суперечить міжнародно?визнаним правам людини та вільним, чесним і прозорим виборчим стандартам.
Пункт 3 ? "заборона позик та інвестицій". Він найжорсткіший, бо стосу?ться санкцій як проти конкретних керівник України, так і держави. Президент США повинен видати наказ про заборону:
(А) будь?якому агентству США, включаючи Експортно?імпортний банк США та Корпорацію приватних закордонних інвестицій, надавати позики, кредитні гарантії, страхування, фінансування або іншу подібну фінансову допомогу владі України (окрім гуманітарної допомоги та сільськогосподарських та медичних товарів), і
(Б) Агентству США з торгівлі та розвитку надавати будь?які кошти для будь?якої діяльності чи проекту Агентства в України.
Пункт 4 законопроекту адресований "міжнародним фінансовим організаціям". Президент США повинен наказати міністру фінансів, щоб представники Америки у таких організаціях голосували проти продовження будь?якої позики або фінансової чи технічної допомоги або гранта для уряду України (окрім позик та допомоги у гуманітарних цілях).
Коли дочиту?ш законопроект, склада?ться враження, що все це вигляда? трохи неймовірно. У Ки?ві вже звикли відмахуватися від Заходу і його вимог як від набридливих мух. Мовляв, все одно це пусті розмови. Тому тим більше жорстким вигляда? обіцяне покарання.
Президент США може відмовитися від застосування санкцій у трьох випадках:
(А) вважа?, що робить це з метою захисту національних інтересів США;
(Б) якщо новий президент України, обраний у листопаді 2004 року під час виборів уникнув зловживань та порушень та пообіцяв провести вільні, чесні та прозорі вибори до парламенту у березні 2006 року; або
(В) у випадку застосування будь?якого підрозділу або комбінації підрозділів проти особи, яка прямо чи безпосередньо не залучена до будь?яких зловживань та порушень під час виборів.
Однак у законі ? і стаття 4: президент США повинен координувати з іншими країнами ? зокрема, з ?вропейськими ? формулювати та втілювати стратегію для досягнення цілей цього закону. Крім іншого пропону?ться, щоб американська адміністрація заохотила інші країни вжити схожі заходи до України.
Крім санкцій, законопроект запам'ятову?ться безпрецедентно різкими оцінками нинішньої ситуації:
"Вибори, проведені владою України протягом останніх десяти років, не відповідали критеріям вільного вибору, чесності та прозорості, що передбачені ОБС? та ?вропейськими демократичними стандартами.
Георгій Гонгадзе, ?гор Александров та інші незалежні журналісти в Україні, які підтримували демократію та публікували критичні матеріали щодо дій уряду були вбиті або зникли з припущенням, що вони мертві.
Колишні офіційні особи України заявили на надали докази, що найвищі посадовці теперішнього уряду мають відношення до зникнень.
Теперішня влада в Україні, очолювана Президентом Леонідом Кучмою та прем??р?міністром Януковичем:
? постійно пересліду? та підда? репресіям незалежні мас?медіа, незалежні професійні спілки та журналістів;
? активно придушу? свободу слова та висловлювань і заохочу? замовчування на національних телеканалах головних кандидатів демократичної опозиції;
? використову? міліцію для блокування пересування опозиційних кандидатів та відмовля? літакам опозиційних кандидатів приземлитися у аеропортах міст, де проходять передвиборчі зустрічі;
? використову? державні та місцеві смітт?вози, бульдозери, щоб заблокувати доступ виборців до місць зустрічей з опозиційними кандидатами;
? не дозволя? опозиційним кандидатам орендувати державні приміщення та громадські місця для зустрічей з виборцями; та
? затриму? поштові доставки опозиційної літератури.
Попри на теперішні та колишні заяви президента Кучми та прем??ра Януковича, що майбутні вибори будуть вільними, чесними та прозорими з чесним підрахунком голосів, президентські вибори у 1999 році, референдум 2000 року, парламентські вибори у 2002 році й довибори до парламенту та вибори мерів міст, включаючи вибори у Мукачевому, були визнані ОБС? й іншими спостерігачами як повністю нечесні.
Ситуація з законопроектом цікава і тим, що вперше на Заході Януковича в компанії із Кучмою прямо названо винним у репресіях в Україні.
Звичайно, все викладене поки ? законопроектом. Однак це той сигнал, який або буде сприйнятий українською владою, або інші маяки вже не матимуть сенсу. ? в першу чергу для України.
До цієї новини немає коментарів