Отець Димитрій: прийняття ідентифікаційного номера несумісне з християнським віровченням
в Ужгородському прес-клубі реформ відбулося засідання, на якому обговороювалася тема „Чи потрібен українцю ідентифікаційний код: позиція податківців та представників релігійних конфесій”. До участі у засіданні було запрошено представників ДПА у Закарпатській області, духовенства та фахівців обласного управління Пенсійного фонду України.
В Україні вже більше 10 років ді? Закон ?Про державний ре?стр фізичних осіб ? платників податків та інших обов?язкових платежів?. Відповідно до його вимог, кожному українцю повинен присвоюватися індивідуальний ідентифікайний номер, який зберігатиметься за ним протягом усього життя. Однак ще й досі існу? непорозуміння між податківцями та вірниками певних конфесій, які відмовляються надати необхідну інформацію задля отримання такого номеру. Зокрема, в Закарпатті за 8 місяців цього року до податкової адміністрації надійшло понад 1700 звернень стосовно відмови від ідентифікаційного номера (половину з них у судовому порядку вирішено на користь позивача). Про це повідомив ?ван Діус, начальник відділу громадських зв?язків і масово-роз?яснювальної роботи ДПА в Закарпатській області. Він також розповів про необхідність ідентифікаційного номера при здійснення будь-який фінансових операцій, отриманні зарплати, пенсії, банківського кредиту тощо. Цей набір цифр не може містити жодного ідеологічного навантаження, тим більше, що присвою?ться він не людині, а її податковій справі. ?До того ж, ? повідомив ?ван Георгійович, ? у законодавстві не використову?ться слово ?код?, яке часто виклика? негативні емоції у вірників?. За його словами, звернення щодо відміни ідентифікаційного номера найчастіше надходять від прихожан православних церков Московського патріархату. Створення ?диного державного ре?стру платників податків та інших платежів значно полегшило роботу податкової служби держави та унеможливило непорозуміння, що можуть виникати через наявність у країні багатьох однофамільців, у яких, до того ж, співпадають імена, по-батькові та рік народження (наприклад, в Україні сьогодні ? біля 800 однолітків на ім?я ?ван Васильович Шевченко). Тобто ре?страції лише за прізвищем недостатньо. Податкова адміністрація зіткнулася із супротивом громадян та навіть судовими позовами на підставі релігійних переконань. У результаті статтю 1 вже згаданого закону у 1999 році було доповнено частиною другою, згідно з якою особам, які через свої релігійні або інші переконання відмовляються від прийняття ідентифікаційного номера та офіційно повідомляють про це відповідні державні органи, нада?ться право здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера, про що у паспорті особи робиться особлива відмітка.
?Але така відмітка лише утруднить життя вірникові, ? стверджу? головний спеціаліст юрист-консульт обласного управління Пенсійного фонду Віктор Олефір. ? Без ідентифікаційного коду не можна займатися підпри?мництвом, отримувати податкові чи банківські кредити тощо. Зроста? імовірність виникнення непорозумінь між однофамільцями при встановленні їх страхового стажу, нарахуванні пенсій у майбутньому. Номери, дані персоніфікованого обліку захищають особу від таких випадків?.
Протоі?рей о.Димитрій Сидор, настоятель Хресто-Воздвиженського собору, кандидат богословських наук так коменту? цю ситуацію: ?Відмовляючись від присво?ння цифрового ідентифікатора, вірники хочуть жити і діяти у відповідності до свого віросповідання. Вони не відмовляються від своїх обов?язків перед державою. ?дентифікаційний код ? це порушення конституційних прав громадян, форма тотального контролю над світовою спільнотою?. Отець Димитрій, посилаючись на цитати з Біблії та пророцтва ?оанна Златоуста, стверджу?, що прийняття ідентифікаційного номера несумісне з християнським віровченням і для християн неприйнятно. Довічне і посмертне цифрове ?ім?я? ? вступанням в богоборчу антихристову систему. ??дентифікація себе перед автоматизованою системою управління за номером, а не за іменем в Христі для православного християнина ?неприйнятна, як неприйнятно і байдуже ставлення до спасіння сво?ї душі?, ? переконаний о.Димитрій.
Дядя Діма, він же Отець Димитрій, жене.Дядько грається собі у месію.