МІСЬКІ КОТЕЛЬНІ У РЕЖИМІ РОБОТИ

Про "рвану" підготовку до зими й інші актуалії йшлося на прес-конференції першого заступника міського голови Володимира Бобкова

 

Станом на 15 листопада міські котельні запрацювали, окрім однієї, що по вул. Щедріна, але і вона також, за словами Володимира Бобкова, мала ось-ось перейти на робочий режим. Ця котельня забезпечує теплом і гарячою водою всього 20 квартир. З огляду на її нерентабельність мешканцям запропоновано до нового року облаштувати автономне опалення (АО). Наразі працює група у складі працівників управлінь міського господарства і соціального захисту населення, яка має зробити остаточні висновки, кому саме буде надана допомога з облаштування АО.

Очевидним є те, що роботи з теплозабезпечення міста, які тривають на сьогодні, мали завершитися ще у вересні, тоді ж мали виявити всі неполадки, прориви тощо, аби до початку опалювального сезону непрацюючі системи були готові до запуску. Проте впродовж багатьох років виникають проблеми з забезпечення міста газом і це гальмує проведення таких робіт у визначені строки. "Найкраще, — констатував Володимир Олександрович, — якби котельні не зупиняли взагалі, влітку вони би працювали на нагріванні води, а взимку виробляли тепло, багато проблем таким чином були б зняті".

Цьогорічна "рвана" підготовка до опалювального сезону спричинила ситуацію, коли деякі котельні по багато разів зупиняли, а потім знову запускали. Серйозні прориви теплотрас мали місце по вул. Заньковецької, Минайській (тутешні котельні надають послуги з теплопостачання більшій частині міста ). Усувалися внутрібудинкові прориви мереж, а також траплялися поквартирні випадки неякісного встановлення автономного опалення, і тоді доводилося "зупиняти" окремі будинки, припиняти подачу до них тепла й усувати неполадки з АО. У багатьох оселях автономку встановлювали так звані шабашники. Міська влада не може встановлювати контроль за ними, ліцензувати (це у компетенції обласної влади), а в компетенції ЖРЕРу тільки зафіксувати факт затоплення квартири. Зазвичай договори між замовниками на встановлення АО та виконавцями не укладаються, тож притягти до відпові-дальності, виставити претензії за неякісну роботу практично неможливо. Загалом, відповідальність має нести той орган, який видав технічні умови на встановлення автономного опалення, вважає п. Бобков, якщо йдеться про газове обладнання, то це Закарпатгаз, а також квартиронаймач.

Володимир Олександрович також запевнив, що найближчими днями вся робота системи теплопостачання буде повністю "відшліфована". Завершується будівництво котельні, яка забезпечить теплом 8 багатоповерхівок на Шумній, Острівній, котельні музичного училища, а також мають завершитися роботи на університетських об’єктах поблизу Кафедрального собору.

БЮДЖЕТНИМ ОБ’ЄКТАМ — АВТОНОМНІ КОТЕЛЬНІ

Як повідомив Володимир Олександрович, усі бюджетні організації займуться облаштуванням автономних котелень. "Крім бюджетних ресурсів, ми пропонуємо також приватному капіталу долучитися до справи, — розповів він. — Зокрема, у найближчі півтора місяця ми змонтуємо котельні для ЗОШ № 1, ЗОШ № 7, дитсадка № 16. Є побажання, щоб наступного року всі бюджетні об’єкти перейшли на автономні котельні. Звісно, це велика робота, пов’язана з тендерними процедурами, які до березня треба закінчити. Три котельні будуватимуть не на газі: у ЗОШ № 7 котельня працюватиме на твердому паливі (відходи деревини), а ЗОШ № 1 та дитсадок № 16 — на електроенергії. Вивчивши їхній досвід протягом лютого—квітня, приймемо остаточне рішення, для яких установ і на якому паливі працюватимуть автономні котельні. Це особливо важливо з огляду на те, що на кордоні з Україною прогнозована ціна становитиме 150 дол. за тис. куб. м, а з урахуванням ПДВ, транспортних витрат тощо, думаю, буде за 200 доларів. У сусідів з ЄС ціна на газ уже близько 500 дол. за тисячу кубометрів. Газ стає нерентабельним, а ось нічна електроенергія дешева і на цьому можна грати. Вигідним є і те, що не потрібно тендерних процедур. Гадаю, на кінець січня ці котельні зможемо мати. Приватники, які будуть їх монтувати, самі ж їх обслуговуватимуть і отримуватимуть прибутки". Наразі ведуться розрахунки, скільки коштів треба на заміну в бюджетних установах внутрішніх мереж, які давно експлуатуються і вже застаріли. З’ясовано, що на 90 % слід провести заміну вікон. Кошти на це будуть закумульовані з трьох джерел: бюджетні, з фонду розвитку; очікується 5 млн. євро фінансового кредиту терміном 7 років; з коштів за землю (згідно з рішенням сесії, ціна 1 кв. м 25 грн.), від цього наступного року очікується отримати до 20 млн. грн. Вивчається ситуація, як бути з наявними котельнями при виведенні бюджетної сфери. Наприклад, є котельні на Грушевського і Тіхого, тепловики мають сказати, яким чином відновити рентабельність котельні на Грушевського, а котельню на Тіхого вивести з експлуатації. Є котельні з незначним навантаженням: 20 квартир на Щедріна, 7 квартир на Айвазовського, де теплова енергія надзвичайно дорога. Тут люди мають самі встановити автономне опалення, або ж міська влада допоможе їм це зробити. Основна мета — це максимально підняти рентабельність КП "Уж-Тепло", аби за умови подорожчання газу не піднімати тарифи хоча би в цьому опалювальному сезоні, узагальнив Володимир Бобков.

На сьогодні тариф на тепло для населення майже вчетверо нижчий, ніж для бюджетної сфери. Фактично вона дотує наше теплопостачальне підприємство, щоб продовжити його життєспроможність. У жовтні 3 млн. 400 тис. грн. пішло на оплату боргів населення, через що до кінця року практично всі комунальні програми призупинилися, наголосив Володимир Олександрович. На погашення його боргів оформляється кредит на 2 млн. 300 тис. грн. Але влада нагадує: не треба це сприймати так, що вона перекрила борги населення, а "найближчий час буде надзвичайно активним у судах". "Вони готові йти нам назустріч, пришвидшити розгляди справ по боргах комунальним підприємствам. Активізувалася і готова працювати з цього питання Державна виконавча служба", — констатував Володимир Олександрович. Працівники міської ради, які є боржниками КП "Уж-Тепло", за його словами, попереджені "про невідповідність займаній посаді". До речі, з якого саме числа платити за подачу тепла у тому чи іншому будинку, знають ЖРЕРи, теплопостачальні підприємства проводять і фіксують подачу в транзитні труби міста.

ХАЙ БУДЕ СВІТЛО!

На сесію готується пропозиція надати підприємству "Міськсвітло" фінансову допомогу, щоб на зимовий період воно змогло покращити свою роботу з освітлення міста. Наступного року планується переобладнати проблемні електролінії. Часті відключення Володимир Олександрович пояснив тим, що всі мережі підземні, коренева система дерев, розростаючись, просто рве електричні кабелі. Кабельна система МРЕМу потребує капітальних вкладень і заміни. Міська влада за-пропонувала керівникові міської служби електричних мереж підтримку, готова також виходити на вище керівництво цієї служби й доводити, що місту потрібно збільшити фінансування для відновлення електричних мереж. Проблематичними районами на сьогодні є Шахта, Радванка, Горяни, де електроенергія зникає щонайменше раз на тиждень через перепади напруги в електромережі, від чого горять електро-прилади.

Стало проблемним мати напругу 220 В, вона може коливатися, то до 180 В, то до 250 В. За умови, що "Міськсвітло" отримує не 220 В, а 240 В, строк експлуатації ламп знижується, а кожні 5 В різниці знижують строки експлуатації лампи на 5—10 %.

Про гроші. "Ми порахували, що для утримання міста в наступному році нам потрібно 13 млн. грн., у поточному було виділено до 8 млн. грн., тобто на 5 млн. грн. місто недоотримує комунальних послуг, — поінформував Володимир Бобков.— На жаль, доки буде формування бюджету за принципом нав’язування: єдиний, що для Кам’яниці, що для Ужгорода — доти матимемо фінансові проблеми. Бюджет мав би формуватися знизу догори, як це записано у законі про місцеве самоврядування, а не навпаки, як це у законі про бюджет. Проблеми існуватимуть також догори, поки у нас не введуть податок на майно, а це муніципальний податок, який 100-відсотково залишається у територіальної громади. Тільки тоді наш бюджет зріс би щонайменше вдвічі.

Реформування ЖКГ. З обіцяних на це 15 млрд. грн. 6 млн. грн. теоретично перепало нашому місту. Ще у жовтні 2006 року під виконання проекту були зроблені відповідні заявки, кошти мали надій-ти у лютому, задекларували ж їх наприкінці серпня, на початку вересня розпочалися тендерні процедури, які досі не завершені, оскільки Тендерний комітет не працював півтора місяця, доки йшли вибори. Тобто 6 млн. грн. доведеться освоїти за грудень, але наскільки це можливо зробити? Якщо освоїти ці кошти не вдасться, 31 грудня їх просто спишуть.

Зроблено остаточні висновки стосовно недоцільності нинішньої кількості ЖРЕРів, а до кінця каденції теперішньої міської влади, вважає п. Бобков, їх залишиться три. Як правило, це малопотужні, без техніки, житлово-експлуатаційні організації. Ліквідований ЖРЕР № 3 передали КШЕПу з технікою, інженерним складом тощо, взявши в експлуатацію 26 будинків, вже осушили підвали у чотирьох, поновили всі засувки на тепломережах, наразі переоснащують електрощити. Фірма, яка бере на обслуговування житло, повинна мати певні потужності, тільки з сантехніком і електриком утримувати ЖРЕР неможливо, запевнив п. Бобков.

 

17 листопада 2007р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів