Оглядачі вказують на дисбаланс в українських мас-медіa

Незалежні оглядачі звинуватили провідні українські телеканали в однобокому висвітленні внутрішніх політичних подій.

 

Неурядова організація Академія Української преси та інститут соціології Національної Академії Наук кажуть, що у новинах провідних телеканалів переважа? одна точка зору і приділя?ться надмірна увага одному кандидатові - Віктору Януковичу.

Згідно з цими даними найгірше становище в ефірі державного каналу УТ-1 , де у липні не було подано жодного виступу жодного з провідних опозиційних політиків.

Понад 90% часу новин забирало однобоке висвітлення також на каналах 1+1 та ?нтер.

(98% часу новин телеканалу УТ-1, 96% - телеканалу "Україна", 92% - телеканалу "1+1", 91% - телеканалу "?нтер", 90% - телеканалу ICTV, 89% - телеканалу СТБ, 88% - у новинах "Нового каналу".

Оглядачі кажуть, що у липні канали УТ-1, "1+1" та канал "?нтер" не подали жодного виступу опозиційних політиків - Віктора Ющенка та Олександра Мороза.

Українська Центральна виборча комісія у вівторок відхилила скаргу представника кандидата Віктора Ющенка, який стверджував, що газета Президентський Вісник нада? перевагу прем'?р-міністрові, віддаючи місце статтям про нього та фотографіям, які на думку оскаржувача ? агітаці?ю.

Кореспондент Бі-Бі-Сі каже, що опозиція неодноразово звинувачувала прем'?р-міністра, який також ? кандидатом на президентську посаду у тому, що державні засоби масової інформації, а також більшість національних телеканалів багато часу відводять Віктору Януковичу, фактично створюючи йому перевагу в агітаційні кампанії.

Головний редактор інтернет-видання ?Телекритика? Наталя Лігачова у прямому ефірі української служби Бі-Бі-Сі сказала, що не бачить нічого дивного у результатах досліджень. ?Таку політику в телеефірі телеканали, контрольовані адміністраці?ю президента та СДПУ (об??днанною), застосовують давно. Тактика інформаційної блокади опозиції ? не нова?, - каже експерт.

Аналізуючи технології, що застосовуються у новинах загальнонаціональних телеканалів, Наталя Лігачова перш за все звернула увагу на те, що лідера блоку ?Сила народу? Віктора Ющенка ?дуже активно намагаються представити як націоналіста, як політика, навколо якого постійно виникають якісь конфлікти?.

Як вважа? Наталя Лігачова, у такий спосіб телеканали хочуть довести електорату, передусім тих регіонів, де виборці ще не визначилися, що Ющенко-президент ? це нестабільність.

Водночас, відповідаючи на запитання про те, чи не може статися так, що сутт?ві переваги для провладного кандидата у телеефірі насправді відвернуть від нього виборця, Наталя Лігачова погодилася, що це може зашкодити Віктору Януковичу.

?Попри заяви представників його штабу про те, що їхн? завдання ? показати кандидата не лише як прем??р-міністра, але й як людину, насправді на загальнонаціональних телеканалах ми бачимо образ ?політика-бульдозера?, який може відлякувати виборців. Не відомо, якою ? дійсна мета тих, хто форму? політику провідних телеканалів. Технології можуть застосовуватися як проти Ющенка, так і проти Януковича, якщо брати до уваги, що головна мета правлячої партії СДПУ (о) ? утриматися при владі?, - вважа? Наталя Лігачова.

 

18 серпня 2004р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів