Закарпатська митниця презентувала пілотний проєкт «Митниця в смартфоні»
«Це не про діджиталізацію, цифровізацію чи намагання бути в тренді – це про людей. Пілотний проєкт створений для зручності, простоти і швидкості доступу до інформації для всіх, хто перетинає кордон», - такими словами розпочав презентацію очільник Закарпатської митниці Семирга.
3а його словами, об’їхавши пункти пропуску та наочно побачивши, з якими гострими проблемами стикаються громадяни при перетині кордону, команда фахівців Закарпатської митниці розробила концепцію проекту «Митниця – в смартфоні», яка була підтримана Держмитслужбою. Згодом спеціалісти департаменту цифровізації Держмитслужби спільно із закарпатськими митниками всього за два місяці розробили зручний в користуванні та покликаний допомогти громадянам онлайн ресурс https://zk.customs.gov.ua «Зазначимо, що він поки що працюватиме у тестовому режимі у Закарпатті», - додав О. Семирга.
Чому саме на Закарпатті? Бо Закарпатська область має найбільшу кількість пунктів пропуску на кордоні - 19, межує з трьома країнами і щомісяця через кордони в області проїжджає приблизно пів мільйона людей. Відповідно, щодня при перетині кордону виникає низка запитань, відповіді на які й спробували дати в проєкті «Митниця онлайн».
Що може новий сервіс? Інформувати громадян про:
- стан черг перед пунктом пропуску; - контактні дані підрозділів митниці та митних постів; - правила перетину кордону; - правила переміщення товарів; - інфраструктурне облаштування пунктів пропуску; - найпростіші послуги онлайн (заповнення та подання гуманітарної деклараї, самостійне декларування автівки тощо).Доступ до оперативної інформації щодо перетину кордону – основне питання, яке намагалися вирішити завдяки сервісу, каже очільник митниці.
«Наприклад в переддень католицького Різдва на КПП Вилок вимкнули електроенергії. В цей час перед пунктом пропуску в черзі перебувала родина з 3 дітьми з іншої області. Вони простояли в черзі кілька годин і не знають, чекати чи ні, що робити взагалі, адже КПП працює тільки до 20.00. Якби вони ще були місцеві, то могли б скористатися численними групами, створеними в соцмережах, для отримання інформації, але гості не знали про таку можливість. Це - одне з тих питань, які спонукали нас задуматися над тим, що оперативно надавати інформацію», - зазначив О. Семирга.
Тобто, завдяки цьому сервісу громадяни зможуть отримувати інформацію про те, працює той чи інший пункт пропуску або ж ні і так далі.
З іншого боку, завдяки «Митниці онлайн» громадянин матиме оперативну інформацію про стан черг. «Передбачається щогодинне оновлення інформації про час очікування перед пунктом пропуску та в самому пункті пропуску до митного оформлення, повідомив пан Олександр. –
Також у сервісі реалізована можливість обрати будь-який пункт перетину кордону та в два кліки прокласти до нього маршрут».
Наявна в сервісі й інформація про розмитнення транспортного засобу. «Тут є можливість власноруч розрахувати орієнтовну суму митних платежів, які сплачуються при імпорті транспортного засобу, та/або розмір грошової застави, а також можливість самостійно подати митну декларацію для розмитнення автомобіля без участі митного брокера», - повідомив очільник митниці.
Ще одна цікава функція - декларування товарів гуманітарної допомоги, інформація про порядок переміщення товарів гуманітарної допомоги та можливість подати декларацію про переміщення гуманітарної допомоги онлайн за наявності BankID або КЕП. Тут же є змога завантаження бланків декларації та гарантійного листа для їх заповнення у твердому вигляді.
Також одна з важливих функцій – це зв'язок з митницею в режимі 24/7. «Передбачаємо, що протягом 4 годин (це максимум) людина буде отримувати відповідь, - каже О. Семирга. - Також передбачене створення програмного комплексу, який буде відстежувати швидкість та оперативність розгляду звернення».
Реалізація проєкту передбачає 3-місячний тестовий період, протягом цього періоду відбуватиметься тестування, опрацювання звернень громадян. За результатами тестового аналізу закарпатські митники готуватимуть пропозиції на Держмитслужбу, «…адже частина функцій потребує законодавчих змін. І якщо цей ресурс буде корисним, люди дадуть позитивний відгук, то швидшою буде реакція на всі зміни».
Наталія Петерварі
До теми
- Ремонтні роботи на КПП «Чоп – Захонь» – на стадії завершення
- Чотири доби блукали в горах: на Закарпатті затримали ухилянтів
- «Митний безвіз» - у дії: за два роки Закарпатська митниця оформила майже 32 тисячі декларацій
- «Митниця в смартфоні»: цьогоріч 110 тисяч громадян скористалися послугами пілотного проєкту Закарпатської митниці
- Закарпатська митниця попереджає про обмеження руху транспорту на кордоні з Угорщиною у пункті пропуску «Чоп – Захонь»
- Двох мешканців Ужгородщини засудили до 7 років тюрми за переправлення військовозобов’язаних до Словаччини
- На всіх пунктах пропуску запрацювала нова автоматизована система митного оформлення
- Як терміново отримати закордонний паспорт
- Закарпатська митниця запрошує на роботу креативну молодь
- Служба безпеки блокувала у Закарпатській області механізм незаконного переправлення підакцизних товарів до ЄС
- 14-річний закарпатець переводив ухилянтів, усіх затримали прикордонники
- Закарпатські митники задокументували 27 протоколів щодо псевдоблагодійників
- Закарпатська митниця у першому півріччі передала для потреб фронту конфіскованого майна на 5 млн грн
- Перед судом постануть троє чоловіків, яких СБУ викрила на організації схеми нелегального виїзду за кордон чоловіків призовного віку
- Уряд оновив правила перетину кордону для студентів
- За рік «Митницею в смартфоні» скористалося понад 111 тисяч користувачів!
- Як помітити приховану зброю та «діагностувати» правопорушника на кордоні?
- У Закарпатській області відкрили новий митний термінал
- Укренерго попереджає: почастішали фейки про відключення світла
- Карпати другий день засипає снігом: туристи в небезпеці
До цієї новини немає коментарів