Робота транспортних підприємств за 2005 рік по м. Ужгороду дещо погіршилася

Основні зусилля підприємств транспорту спрямовані на виконання їх головного призначення – забезпечення господарського комплексу і населення у перевезеннях, надання сукупних з перевезеннями послуг

 

Автомобільний транспорт – одна з найважливіших інфраструктурних галузей матеріального виробництва, яка забезпечує виробничі й не виробничі потреби народного господарства і населення в усіх видах перевезень, поліпшувати господарські зв’язки між територіально – адміністративними одиницями.
Функціонування автотранспортної системи забезпечує транспортна інфраструктура, яка включає у себе шляхи сполучення, рухомий склад, вантажно-розвантажувальні господарства, а також засоби управління і зв’язку, технічне обладнання для обслуговування транспортної сфери.
Велике значення має транспорт для зв’язку між гулузями народного господарства, між населеними пунктами, між окремими районами країни. Транспорт сприяє суспільному територіальному поділу праці, є ефективним фактором формування економічної спеціалізації господарства окремих районів, неможливої без обміну продукцією.
Фінансово – економічні зміни в суспільстві, нестача обігових коштів у виробників товарів, нестабільність на ринку нафтопродуктів та енергетичних товарів – це фактори, які безпосередньо впливають на розвиток автотранспортних господарств, їх якісний та кількісний склад, фінансові та виробничі відносини з підприємствами інших галузей економіки.
Протягом 2005 року автомобільний транспорт у м. Ужгороді експлуатувало 514 суб’єктів господарювання, здійснюючи аналіз за останні роки, спостерігається зменшення на 0,4% в порівнянні з 2004 роком, та 16,5% по відношенню до 2003 року, коли спостерігався пік росту за останні десять років. Середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу, зайнятих на автотранспортних підприємствах міста, за минулий рік знизилась по відношенню до 2004 року на 0,3% і становить 690 осіб. Зменшилась також і середньооблікова чисельність усього персоналу в еквіваленті повної зайнятості – 646 осіб, у процентах до 2004 року (99,5). За звітний рік зафіксовано збільшення середньомісячної заробітної плати штатного працівника, у порівнянні з 2004 роком, на 22,8%, яка становила 546,10 грн.

Кількість вантажних автомобілів у господарствах (власних та орендованих) на кінець минулого року становила 1283 одиниці, процентна частка збільшення складає 0,6 відсотків порівнюючи з 2004 роком. Пасажирських автобусів нараховувалось 413 одиниць, що на 6,1% більше 2004 року, аналогічно пасажирських легкових автомобілів – 1064 (13,4%), та спеціальних автомобілів – 1256 (зменшення на 17,2% до 2004 року).
Рухомий склад, який здійснює міжнародні та транзитні перевезення в основному не відповідає європейським вимогам та нормативам, які до нього застосовуються, що в свою чергу, стримує розвиток транзитного потенціалу області і в цілому транспортної мережі. Безсумнівно актуальними є питання, що потребують вирішення, є проведення модернізації та оновлення рухомого складу, технологічне переоснащення автопарків та запровадження сучасних технологій. Найбільш реальним інструментом є запровадження лізингової форми закупівлі нового рухомого складу вітчизняних виробників, а також складових частин до них.

Середньоспискова кількість вантажних автомобілів у автогосподарствах обласного центру за 2005 рік склала 1213,2 одиниці, це на 0,7% менше 2004 року, з них комерційними перевезеннями займались - 131,2 одиниці, а відсоток в порівнянні до 2004 року становить 17,9% в сторону зменшення (додаток 1).
В загальнообласних вимірах м. Ужгород по середньосписковій кількості автомобілів, що займаються перевезенням вантажів, посідає перше місце (18,2%), однак по комерційним перевезення частка міста складає 15,3%, поступаючись м. Мукачеву (26,3%), та Мукачівському району (20,0%).
Протягом минулого року в м. Ужгороді найбільш потужними автогосподарствами, які займалися комерційними вантажними перевезеннями і мали ліцензії на право здійснення такого виду послуг, були ДП “Укртранс-Ужгород”, БВК ТОВ “Бенефіт”, ТОВ “Тріо-Транс”, СП “Інтер-ролен-транс”, ТОВ “Сіко”, середня відстань перевезень вантажів яких становила до 1000 км., а поставкою вантажів на відстань більше 1000 км. займались ПП “КГМ Рейн”, СП “Квадр”, СП “Кронов”, ТОВ “РТТ-Елекс” та “Велт”. Крім обласних та міжобласних маршрутів, перевезення здійснювались також у країни ближнього та далекого зарубіжжя. І хоча при загальному зменшенні вантажопідйомності транспорту у 2005 році в порівнянні з 2004 на 29,5%, приємним є той факт, що зросла вантажопідйомність на 6,6% тих транспортних одиниць, які займаються комерційними перевезеннями. Покращення ситуації говорить про те, що відбулося незначне оновлення транспортних засобів (більш вмістких за об’ємом), та тактичний хід ведення господарської діяльності автотранспортних підприємств з розглядом на майбутню перспективу, підвищити показники своєї діяльності за рахунок не кількісних, а якісних засобів.
Середня відстань перевезень одної тонни вантажу за минулий рік знизилась на 6,0%, співставляючи з 2004 роком, і складає 134,5 км.

Основні зусилля підприємств транспорту спрямовані на виконання їх головного призначення – забезпечення господарського комплексу і населення у перевезеннях, надання сукупних з перевезеннями послуг. З 1996 року в місті Ужгороді спостерігається тенденція до зниження кількісного показника вантажного рухомого складу автогосподарств. За даними 1996 року нараховувалося 733,5 тис. автомобіле-днів перебування в господарствах, то в 2005 році всього 442,8 тис. автомобіле-днів, беручи до порівняння період за 2004-2005 роки частка зниження перебуває на рівні одного відсотка.

За 2005 рік по м. Ужгороді суб’єктами господарювання всіх форм власності перевезено 736,5 тис. тонн вантажів, що на 40,2 відсотка більше показника 2004 року, вантажооборот порівняно з минулим роком зріс майже в півтора рази, що свідчить про більш раціональне використання транспорту враховуючи затрати на ремонт, експлуатацію та ціни на паливо, яке протягом минулого року, набуло тенденції непропорційного зростання, спричиненого коливаннями економічних процесів на державному рівні.

За 2005 рік зріс коефіцієнт використання пробігу вантажного автотранспорту на 9%, це за умови, що зріс коефіцієнт використання парку на 0,4 відсотка, що свідчить про більш раціональне використання вантажних автомобілів в останньому звітному році. За період 2001-2003 рр. вимальовувалась тенденція до зростання цього показника, але 2004 рік майже показав результат 2001 року, який відрізняється на рівні одного відсотка в сторону збільшення але стабільністі в господарюванні автотранспортних підприємств міста не простежується, як це показано слідуючому графіку.

Обсяги пасажирських перевезень міста формуються з перевезень виконаних на комерційній основі та для власних потреб, тобто для забезпечення основного виду діяльності суб’єктів господарювання. Серед основних перевізників слід виділити АТП-12107, ТОВ Транспортна фірма “Ужгород”, ТОВ “Дар”. При зниженні кількісних показників автобусного парку в місті (процент зниження за 2005-2004 роки становить 0,6%), економічні показники використання автомобілів показують наступну картину (див. додаток 2). Хоча продуктивність за 2005 рік на одне середньоспискове автобусо-місце і знизилась на 19,2 відсоткового пункту, то продуктивність на один середньосписковий пасажиро-кілометр зросла на 25,0% по відношенню до 2004 року, також зросла середня відстань перевезення одного пасажира на 54,8%, і складає 16,1 км.

Статистичний аналіз свідчить про те, що робота транспортних підприємств за 2005 рік по м. Ужгороді, дещо погіршилась. Про це свідчать проаналізовані, вище фактори, які негативно впливають на роботу транспортних підприємств. До них можна зачислити такі, як нестабільна загальна економічна ситуація в державі, фінансовий стан підприємств, платіжна дисципліна, низький рівень платоспроможності за послуги, застарілий парк транспортних засобів, нестача обігових коштів, ціни на паливо.
Розвиток автомобільного транспорту та його територіальна організація залежать від галузевої структури регіону, її територіальної організації, природних умов, зокрема, рельєфу, що й визначає напрями та щільність автошляхів.
Оскільки автомобільний транспорт є найбільш маневровим та ефективним видом транспорту для перевезення масових вантажів дрібними партіями на близьку відстань, то у перспективі транспортного комплексу планується здійснити поступовий перехід на нові принципи організації та управління транспортним процесом на основі новітніх інформаційних технологій та сучасного маркетингу, запровадження автоматизованих центрів управління доставкою вантажів, повідомила Заступник начальника відділу статистики міста
Ужгорода В.В. Вишнякова.

 

19 травня 2006р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів