Європейське маркування шин
У 2012 році в країнах ЄС вступило в силу нове маркування покришок. Оновлені етикетки повинні були включати дані про паливну ефективність, рівень звуку, видаваного шинами при коченні, зчеплення на мокрих поверхнях. Метою таких заходів стало підвищення інформативності наліпок, які мають допомогти споживачам простіше обирати гуму самостійно, без допомоги консультантів. 1 травня 2021 року у маркування покришок, що продаються в країнах Європейського Союзу, було внесено ряд змін.
Порівняння старого і нового маркування шин в країнах ЄС
В новому маркуванні було скорочено кількість класів за спротивом коченню. Якщо раніше шини отримували рейтинг за шкалою від A до G, а оцінка D не використовувалася, тепер шинам будуть присуджуватися оцінки від A до E, і будуть використовуватися всі позначення. Тобто шини з рейтингом E за якийсь із параметрів тепер отримують оцінку D, а з рейтингом F або G – оцінку E. Така схема повинна зробити маркування простішим і зрозумілішим. Крім цього, раніше зовнішній шум був виражений в децибелах, а тепер за цим параметром теж будуть виставлятися оцінки – за шкалою від A до C.
У верхньому правому куті нової етикетки з’явився QR-код, в якому також зашифровані дані про покришки. Найголовнішою зміною стало те, що на етикетках вперше з'являться символи, які говорять про те, що шини можна безпечно експлуатувати на снігу і льоду. У першому випадку буде використовуватися вже знайомий покупцям символ 3pmsf – піктограма гори с трьома вершинами і сніжинка. В другому – нова піктограма Ice Grip. Ідея в тому, що багато споживачів не знають різниці між зимовими шинами європейського і скандинавського типу, які набувають усе більшого розповсюдження не тільки на території ЄС, а й за його межами. Етикетка підкаже, підходить шина лише для снігу, чи її можна використовувати і на льоду, чи здатна вона ефективно працювати на льодовій кірці.
Загальні позначення
Шини на нових етикетках оцінюються за трьома критеріями:
- паливна ефективність;
- рівень шуму, який визначається в дБ;
- зчеплення на мокрій дорозі.
Рівень спротиву коченню, а значить, і рівень паливної ефективності, на етикетках EU Tyre Label виражається в класах, від A до G, де А- найменший, а G – найбільший показник. Шини з низьким опором коченню мають екологічні переваги, адже витрата палива зменшується, а значить, скорочується викид шкідливих речовин в атмосферу.
Позначення рівня шуму можна побачити на етикетці у вигляді звукових хвиль і цифрового показника шуму в дБ. Європейське законодавство у відношенні шумності покришок постійно змінюється, згодом стандарти шумоутворення для покришок будуть ще більш жорсткими.
Найважливішим показником, звичайно, є рівень зчеплення з трасою, особливо, коли йдеться про опади. Зчеплення з мокрою дорогою відповідно до EU Type Label визначається за довжиною гальмівного шляху на мокрій трасі. Цей показник, аналогічно до спротиву коченню, має шкалу оцінок. Автогума з позначкою А має найкоротший гальмівний шлях, а з позначкою G – найдовший. Різниця між найвищою і найнижчою оцінками в натуральній величині дорівнює 18 метрам. Тобто, кожна відмітка говорить про зниження або збільшення гальмівного шляху на три метри, а гальмівний шлях вимірюється на швидкості 80 км/год.
Інформація на європейських етикетках є орієнтовною, її слід брати до уваги при виборі нового комплекту. На етикетках не вказується рівень стійкості до зносу, міцність виробу, але уся інформація, що винесена на EU Tyre Label, є достовірною, вона проходить жорстку перевірку авторитетними експертними агентствами.
Що включає нове маркування
Оновлені етикетки покришок, що продаються на території ЄС, отримали цілий ряд нових елементів, яких не було на наліпках старого взірця.
QR-код. У верхньому правому куті етикетки з’явився код, який можна відсканувати, щоб отримати ще більше даних про шину, яку ви плануєте купити. Код направляє споживача в базу даних EPREL (European Product Registry for Energy Labelling). Інформація про всі шини постійно доповнюється і оновлюється, і в базі даних, наприклад, можна буде дізнатися про старт і завершення виробництва шин певної моделі.
Ідентифікатор типу шини. Кожна покришка, яка потрапляє на європейський ринок, має ідентифікуватися за допомогою унікального коду. Відповідний цифровий маркер можна побачити одразу під QR-кодом. Нижче вказаний клас шини.
Символ зимових шин. Піктограма сніжинки на фоні гори з трьома вершинами (3pmsf) вказує на те, що перед вами зимова гума. Знайти відповідну позначку можна в нижній частині наліпки. Маркування вказує на те, що шина підходить для експлуатації в регіонах з частими опадами у вигляді снігу. Таку саму гору зі сніжинкою виробники комплектуючих наносять і на боковини шин. Це маркування також має стати орієнтиром для покупця при виборі нових товарів. Зчеплення зі сніговою поверхнею перевіряється відповідно до додатка 7 до нормативів № 117 ЄЕК ООН. Ці документи докладно описують, як саме мають проводитися випробування такої гуми, якою має бути поверхня полігону, де проходять тести. Також в нормативних актах регламентовані такі показники, як температура повітря під час проведення тестів, тип транспортного засобу, на який встановлена шина під час випробувань, рівень навантаження, рівень тиску повітря в шині, швидкісні режими і багато інших показників. Усе це дає змогу оцінити в повній мірі ходимість покришки на снігу і дати споживачеві найбільш достовірну і точну інформацію про покришку, яку він купляє.
Символ льоду на шині. Нова піктограма на етикетці має вигляд трикутної льодової глиби. Вона вказує на те, що покришка забезпечує коротший гальмівний шлях на крижаних дорогах взимку. Інформація про показники зчеплення з крижаною поверхнею надається відповідно до стандарту ISO 19447. На рівень ходи мості і керованості на слизькій поверхні вказує також і клас покришки, що також прописано в стандарті ISO.
Загалом нові етикетки шин, що продаються в ЄС, стали більш зрозумілими та інформативними. Розшифровку полегшив QR-код, який дасть змогу отримати розгорнуті дані про кожну позначку, детальніше ознайомитися з іншими технічними характеристиками шини, отримати актуальну інформацію про обрану модель.
До теми
- Закарпатцям на замітку: ЄС змінює правила в'їзду до Шенгенської зони – подробиці
- Сьогодні в Україні оновлюються правила маркування пачок сигарет: що зміниться та чому це важливо для збереження здоров’я
- Ремонт автомобильного двигателя: почему такую работу важно доверять профессионалам
- АТЛ предлагает клиентам американские автомобили на выгодных условиях
- Машины из США: особенности приобретения за рубежом
- Классификация оборудования для маркировки товаров
- Модельная линейка Proxes от Toyo
- Туристичне страхування - страховка від ЕКТА
- Магістратура за кордоном і в Україні
- Ковпаки на колеса вантажівки: помітний тюнинг та стильний вигляд
- Где купить лучшие автомобильные шины?
- Огляд шин goodyear ultragrip ice suv g1 і порівняння з аналогами
- Лайфхак: Як уникнути 14-денної самоізоляції після повернення з-за кордону?
- Основні ризики при купівлі автомобіля б/у в Хмельницькому
- Зимний пуховик – оставайся модной даже в лютые морозы
- Закарпатці дізнаються, що їдять: невдовзі нове харчове законодавство
- "Скуштуйте" атмосферу Sziget за новими вхідними квитками — триденними!
- З Ужгорода до Відня можна доїхати за 5,5 євро
До цієї новини немає коментарів