Український дизель-поїзд вперше за 16 років проїхав до Румунії через Закарпаття (ВІДЕО)

Український дизель-поїзд вперше за 16 років проїхав до Румунії через Закарпаття (ВІДЕО)
У вівторок, 8 листопада, український потяг вперше за останні роки здійснив тестовий проїзд на лінії Берлебаш – Валя Вишеулуй (Valea Viseului). Потяг з легковими вагонами проїхав по транзитній лінії на кордоні України з Румунією.

 

Про це повідомляє румунський залізничний оператор CFR SA.

Рейс здійснив дизель-поїзд ДПКр-3 виробництва Крюківського вагонзаводу.

Відео: Dobroschi Ioan / Facebook

Як зазначили в Укрзалізниці, регулярний рейс під назвою «Мармароський експрес» на кордоні між Україною та Румунією планують запустити вже на початку грудня. Чистий час у дорозі (без урахування митних процедур) від Рахова, що перетвориться на ще один транспортний хаб Закарпаття, до румунської Валі-Вишеулуй складе близько 40 хвилин. Прикордонний та митний контроль здійснюватимуть на борту поїзда при посадці.

Укрзалізниця планує виконувати два рейси на день з можливістю пересадки пасажирів на поїзди румунської залізниці CFR. Від Валі-Вишеулуй щодня курсують поїзди до станцій Сігет, Клуж та Бухарест.

Що передувало запуску

Для цього запуску з румунського боку провели ремонтні роботи та встановили близько 1400 дерев’яних шпал, замінили 36 тонн дрібного колійного матеріалу та завершили лінію 400 тоннами щебеню. На цьому роботи не завершились, на дільницях транскордонного залізничного сполучення Тересва (Україна) – Кимпулунг-ла-Тіса (Румунія) – Сігету Мармацієй (Румунія) – Валя Вишеулуй (Румунія) триває ремонт на ширококолійній лінії. Роботи планують завершити до кінця року.

З українського боку наприкінці літа Укрзалізниця відновила дві дільниці колії. Залізничники відбудували 19,3 км колії від Рахова до держкордону та 1,1 км від держкордону до Тересви.

«З початку року, з початку війни в Україні, CFR SA докладає постійних зусиль, щоб впоратися зі збільшенням пропускної здатності пасажирського та вантажного залізничного транспорту, зареєстрованого як на прикордонних пунктах на кордоні з Україною (Халмеу та Вікшань), а також тих, які знаходяться на кордоні з Республікою Молдова (Крістешті Джіджа, Сокола, Фелчіу та Галац Ларґе)», – йдеться у повідомленні румунської залізниці.

За даними Укрзалізниці, відновлення транзитного сполучення з Румунією через Закарпаття дасть змогу запустити до 6 пар потягів та забезпечити потік до 138 вагонів на добу й до 4140 на місяць залежно від типу поїзда.

Перспективи маршруту

Що стосується пасажирських перевезень, то, як стверджують в Закарпатській обласній військовій адміністрації, було розроблено два можливі варіанти руху поїздів через ці залізничні гілки. Однак наразі впроваджуватимуть пріоритетний напрямок – Ужгород – Івано-Франківськ. За ним потяг курсуватиме по маршруту Ужгород – Тересва – міжнародний залізничний пункт пропуску «Тересва – Кимпулунг ла Тиса» – міжнародний залізничний пункт пропуску «Ділове – Валя Вишеулуй» – Берлибаш – Рахів – Івано-Франківськ.

Міжнародна співпраця полягала у відновленні транзитного транспортного коридору через територію Румунії по широкій колії без пересадок. Відкриття цього сполучення орієнтоване на проїзд у міжнародному сполученні (тільки за біометричними закордонними паспортами).

Після початку роботи залізничного сполучення у цьому напрямку в Закарпатській ОВА та Укрзалізниці планують розглянути можливість створення логістичного хабу в Сігеті для транспортування вантажів сільськогосподарської продукції до морських портів у Румунії.

Окремо в Закарпатті покладають сподівання на міжнародний туризм, зокрема подорожі через територію Румунії відпочивальників з інших держав до українських курортів, зокрема Драгобрату та Буковелю.

InfoPost.Media за матеріалами румунських ЗМІ

Титульне фото: CFR Infrastructure

 

09 листопада 2022р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів