Закарпатські вчителі зможуть проводити «Бомбезні» мовні табори

Закарпатські вчителі зможуть проводити «Бомбезні» мовні табори
Для Закарпаття та Чернівецької області фінський проєкт “Навчаємось разом” (Learning Together) за фінансової підтримки ЄС, підтримки МОН і в співпраці з ГС «Освіторія» розробив посібник «Бомбезна українська. Як спланувати та провести мовний табір». Авторка -- тренерка проєкту «БомбеЗНО», експертка ГС «Освіторія», учителька української мови та літератури Ольга Питюр.

 

Посібник складається з двох частин і містить інтерактивний контент, відеоматеріали та рекомендації щодо організації та проведення мовних таборів для учнів й учениць закладів загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин. У виданні передбачено різноманітні форми навчальної діяльності із залученням стратегій вивчення української мови (когнітивних; метакогнітивних; соціальних / афективних) і стратегій використання мови (інтерактивних; інтерпретаційних; продуктивних).

Про це розповіла Ксенія Охотник, регіональна координаторка проєкту «Навчаємося разом»: «Мову можна вивчати інтерактивно, цікаво, а не тільки через нудні правила, - каже Ксенія Охотник. У рамках проєкту в 2019 році ми успішно провели серію весняних та літніх мовних таборів для шкіл з мовою викладання національних спільнот, але зараз через карантин ми працюємо в іншому форматі. Ми допомагаємо та надаємо практичні інструменти школам, незважаючи на неможливість проведення публічних заходів та особистих зустрічей. Одним із таких практичних інструментів є даний посібник». 

Перша частина видання якраз присвячена весняним мовним таборам із підготовки старшокласників до ЗНО з української мови та літератури. Друга частина охоплює організаційні та змістові питання проведення літніх таборів для вивчення української мови учнями й ученицями 5–9 класів.

Важливою складовою видання є інтерактивний контент — покликання, QR-коди з іграми, піснями чи іншими формами для закріплення мови, що передбачають різні способи навчання учнів (візуальні, кінестетичні, акустичні тощо). До посібника також розроблено серію відеоматеріалів з методичними родзинками, різноманітними формами діяльності, практичними порадами з організації та проведення мовних таборів.

Приклад відео  доступний за покликанням: https://cutt.ly/1vOhyov

Видання розраховане насамперед на вчителів, але містить інформацію, яка може бути корисна адміністрації закладів загальної середньої освіти й іншим зацікавленим сторонам у їхніх зусиллях із планування та впровадження мовних таборів.

Перша частина посібника доступна за покликанням: https://drive.google.com/file/d/17ueUCIJhq7SAaCKshLoGTlokZIMnv5DP/view

Посібник розроблений проєктом «Навчаємось разом» спільно з ГС «Освіторія» за фінансової підтримки Європейського Союзу й Міністерства закордонних справ Фінляндії та підтримки Міністерства освіти і науки України.

Проєкт «Фінська підтримка реформи української школи» («Навчаємось разом») – це проєкт співпраці між Україною та Фінляндією, який було розпочато в липні 2018 року й до якого наприкінці 2018 року приєднався ЄС. Підтримка Європейського Союзу спрямована на підвищення якості викладання української мови як державної (за

методикою другої мови) в школах з навчанням мовами національних спільнот у Закарпатській і Чернівецькій областях.

 

26 квітня 2021р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів