Ужгородцям - про інструменти електронної демократії в міській раді

Ужгородцям - про інструменти електронної демократії в міській раді
Відкритість інформації, прозорість роботи, електронні сервіси, зручні для громадян, можливість акумулювати та виокремлювати дані для аналітичного опрацювання — світовий тренд. Онлайн-сервіси дозволяють громадянам отримувати інформацію і послуги швидко, на будь-якій відстані, зводять до нуля контакт із чиновниками і, як результат, обнуляють ризик корупційних дій.

 

Важливість розвитку електронної демократії загострила і ситуація з пандемією коронавірусу. Наскільки важливо не стояти в чергах до ЦНАПу, реєстраційних служб, отримати максимум послуг та інформації, не наражаючись на ризик інфікування, усі переконалися за понад півроку карантинних обмежень.

Розвиток електронної демократії – один із пріоритетів керівництва Ужгородської міської ради з самого початку цієї каденції. Після формування нової команди наприкінці 2015 року вже у березні 2016-го радикально оновили сайт, створений ще в 2001 році. Вдосконалення, розширення можливостей, зручностей навігації на сайті не зупиняється.

Безпосередньо на сайті міськради через сервіс «Відкритий бюджет» можна ознайомитися з усіма доходами і витратами бюджету міста, їх складовими. Сервіс «Бюджет на мапі» дозволяє, навівши курсор на значок, дізнатися, де і які проводяться роботи, хто підрядник, терміни, вартість тощо.

Із рухом усіх коштів і параметрами договорів на роботи та послуги, що закуповуються, можна ознайомитися через сервіс «Е-дата».

Уже кілька років із бюджету виділяються гроші на проєкти, які ініціюють самі жителі Ужгорода у рамках Бюджету громадської ініціативи. Реалізовуються пропозиції, які набрали найбільшу підтримку, – ужгородці за них голосують і традиційно паперовими бюлетенями, і в електронній формі.

Активно використовуються мешканцями міста інструменти участі в прийнятті рішень. Уже звичними стали громадські слухання. Найчастіше вони проводяться щодо містобудівної документації, обговорення детальних планів територій, щодо перейменування вулиць чи надання назв новим. Особливу популярність мають електронні петиції. Для винесення ініціативи на розгляд депутатів вона повинна набрати 250 голосів.

Чи погоджено містобудівні умови та обмеження на кожен із об’єктів будівництва, які ведуться в місті, можна дізнатися через сайт Ужгородської міської ради, переглянувши відповідний Реєстр.

Реєстрація дітей у дитсадок теж доступна через сайт Ужгородської міської ради.

У співпраці з громадською організацією «Інститут «Республіка» в Ужгороді запровадили електронні публічні консультації. На них виносять питання з організації життя громади, аби ужгородці висловили свою думку із запропонованих фахівцями варіантів.

У липні 2020 року Ужгородська міська рада ввела в дію ще один інструмент е-демократії — «Електронні консультації з громадськістю». Можуть проводитися щодо проєктів нормативно-правових актів, програм соціально-економічного і культурного розвитку, проєктів бюджету, генерального плану, планів зонування територій, детальних планів територій, питань, які мають суттєвий вплив на довкілля, життя в місті.

Напередодні виборів до місцевих рад, запланованих на 25 жовтня, на сайті міськради створили блок «Ужгородцям про вибори». Зайшовши у цей розділ, можна отримати вичерпну відповідь, як, до прикладу, перевірити себе у Державному реєстрі виборців, ознайомитися із картою виборчих дільниць тощо.

Наживо спостерігати за тим, як проходять сесії та засідання виконавчого комітету, уже давно можна на офіційному сайті міськради. Віднедавна є і можливість бачити, що робиться на найбільш жвавих локаціях Ужгорода – на сайті міськради виведені кілька відеокамер.

Із січня 2018 року у міськраді запроваджено електронний документообіг. Переваги нової системи (АСКОД) – дуже чіткий облік усіх документів, швидкий рух між виконавцями, відпала необхідність ходити від кабінету до кабінету для з’ясування деталей, зменшення кількості паперових носіїв, зручність архівування.

Масштабним проєктом міської влади стала реконструкція Центру надання адміністративних послуг. Зараз іде робота над тим, щоб максимум таких послуг надавалися онлайн – у 2020 році ще 19 стали доступні дистанційно. Загалом сьогодні ЦНАП Ужгородської міської ради надає 230 адміністративних послуг. Прийом, через карантинні заходи, проводиться виключно за попереднім записом, діє електронна черга, працює мобільний адміністратор. Дуже ефективною в комунікації з громадою є Фейсбук-сторінка міської ради – 16 тисяч підписників, середнє охоплення читачів на місяць – 197 тисяч. Працює також Телеграм-канал Ужгородської міськради, його аудиторія теж зростає.

У найближчій перспективі міськрада ставить за мету: створення геопорталу із модулем «Містобудівний кадастр», в якому, зокрема, відображатимуться дані аерофотозйомки, адресний реєстр, детальні плани територій; розширення можливостей у рамках Кабінету ужгородця; залучення до системи електронного документообігу комунальних підприємств та підпорядкованих міській раді установ, підприємств та організацій; створення можливостей для оцифрування архівних документів та кадрової документації, зокрема, трудових книжок; подальший розвиток системи «Безпечне місто», створення нових наборів відкритих даних для зручності городян і полегшення пошуку необхідної інформації, створення порталів виконавчих органів міської ради.

Ужгородська міська рада

 

 

01 жовтня 2020р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів