Обмежувачі по висоті, додаткові дозволи та нестача патрульних: обласні депутати обговорювали ситуацію з чергами з вантажівок  

Обмежувачі по висоті, додаткові дозволи та нестача патрульних: обласні депутати обговорювали ситуацію з чергами з вантажівок  
Сьогодні під час засідання постійної комісії обласної ради з питань розвитку бізнесу, виробничої інфраструктури, банківської діяльності та інвестицій Закарпатської обласної ради, яку очолює депутат Андрій Андріїв, багато уваги приділялося питанню утворення черг із вантажівок перед КПП «Ужгород»  та КПП «Тиса».

 

Зокрема, депутати та запрошені представники патрульної поліції, Укртрансбезпеки, департаментів Закарпатської ОДА обговорювали питання, які виникають навколо утворення черг із вантажівок.  Численні небезпечні ситуації, які виникають в результаті порушення водіями вантажівок правил дорожнього руху, просто жахають. Водії каміонів, аби скоротити чергу, вдаються до різноманітних хитрощів чи й ідуть на пряме порушення законодавства. Зокрема, доволі часто працівники поліції штрафують водіїв фур за керування в нетверезому стані. Або ж інше порушення: такі водії свідомо в’їжджають під знаки «проїзд заборонено», щоб зробити об’їзд черги поблизу Чопа. Начальник Управління патрульної поліції в Закарпатській області Юрій Марценишин навів украй прикрі факти: по 20-30 подібних фактів патрульні фіксують щодня.

До речі. коли матеріал готували до друку, патрульна поліція саме оприлюднила відео, як водії вантажівок порушують правила, і написала: "Деякі водії, намагаючись оминути черги перед контрольно-пропускним пунктом Тиса, вдаються до хитрощів, при цьому порушуючи правила дорожнього руху. Попри заборону проїзду вантажівок в межах населеного пункту, а саме міста Чоп, порушники намагаються скоротити відстань до КПП Тиса, та під'їхати до прикордонного пункту навпростець. Один з таких випадків трапився цієї суботи поблизу Чопа. Водії одразу кількох вантажівок спробували проїхати через населений пункт, попри забороняючі знаки. Завдяки небайдужим громадянам, патрульні зуміли перехопити дані вантажівки ще у Чопі. У підсумку на порушників склали відповідний адміністративний матеріал за порушення вимог дорожніх знаків та правил перевезення вантажів (ч.1 ст.122 КУпАП). Крім цього, водії змушені були повернутися до іншого кінця черги".

Але, на жаль, штрафи в розмірі 255 грн порушникам простіше заплатити, ніж стояти кілька діб у черзі. Тому вони в’їжджають під знак, платять штраф, і скорочують собі чергу. Не думаючи про те, на яку небезпеку наражають інших учасників руху.

Відповідно, патрульні намагаються постійно контролювати черги, особливо перед КПП, але й це не рятує ситуацію.

«Наше основне завдання – реагувати на звернення громадян, тому ми в першу чергу мусимо реагувати на повідомлення, що надходять на лінію за номером «102». Тому коли надходить такий виклик, то патрульні виїжджають, вони не можуть стояти біля фур. Відповідно, нерідко водії користуються цим і виїжджають на смуги зустрічного руху навіть там, де це заборонено, чи вчиняють інші правопорушення», - додав Ю. Марценишин.

Водночас він додав, що проблема ще і в кадровому голоді – вкрай бракує поліцейських, на сьогодні тільки в управлінні більше десятка вакансій. Відповідно, звернувся до депутатів з проханням дати дозвіл виступити під час сесії, аби закликати інших обранців розповсюджувати інформацію про набір у лави патрульних, і максимальне сприяння в цьому питанні.  

Ще один аспект порушеної проблеми – засмічення узбіччя вздовж доріг, де стоять в черзі вантажівки. Як відзначив присутній на засіданні директор Департаменту інфраструктури, розвитку і утримання мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення та житлово-комунального господарства Закарпатської ОДА Едуард Маляр, пробували вирішити це питання намагалися вирішити таким чином, що повстановлювали баки для сміття буквально через кожні 300 метрів, проте це не зупинило водіїв, і вони все одно викидають відходи через вікно, засмічуючи все навколо. 

Проблема ж вантажівок, як відомо, витікає з того, що Польща видала тільки 160 тисяч дозволів для проїзду великовагового транспорту своєю територією, і ці дозволи закінчилися ще у вересні. Потреба ж у перевезеннях колосальна, тому фури вирушили черз Угорщину та Словаччину. Завдяки нещодавній міжурядовій зустрічі українців та поляків отанні погодилися з метою термінового врегулювання ситуації видати додатково 10 тисяч дозволів, але… за квотою 2020 року! Отже. Наступного року проблема знову виникне, і очевидно, що ще раніше, ніж цьогоріч.   

До речі, наскільки відомо нашому виданню, Угорщина в цій ситуації прийняла вкрай мудре рішення (з огляду на те, що товар везти потрібно, а вантажівки – це все ж значне навантаження на автошляхи):   ввела таке поняття, як платні дозволи – 400 євро одноразовий дозвіл, і можуть брати брати стільки дозволів, скільки хочуть, лиш хай платять!  

До речі, за результатами засідання комісії висловився і її очільник, депутат Закарпатської облради Андрій Андріїв. На своїй офіційній сторінці в мережі Фейсбук він відзначив:   

«…домовилися підготувати низку звернень до центральної влади, що стосуватимуться різних інфраструктурних проблем. Приміром, ідеться про погодження будівництва пункту пропуску «Біла Церква – Сігету Мармацієй»: питання на кілька років «застрягло» в урядових кабінетах, і це при тому, що Румунія виділила 50 млн євро на будівництво мосту та митного посту. 

Інше комплексне питання, яке сьогодні обговорювали, - виникнення черг із вантажівок до пунктів пропуску. Водії великогабаритного транспорту часто порушують правила дорожнього руху, ігнорують дорожні знаки, наражаючи тим самим інших водіїв на небезпеку тощо. Поліція постійно вимушена контролювати ситуацію, і це при тому, що катастрофічно бракує патрульних. Саме тому вирішили вивчити  питання встановлення обмежувачів по висоті в Ужгороді та Чопі, а також звернутися до уряду з тим, аби на міждержавному рівні спробувати владнати проблему видачі дозволів. 

У цьому ж контексті важливим є питання встановлення на дорогах пунктів для зважування автомобілів, адже не секрет, що через порушення перевізниками вагових параметрів наші й так не ідеальні дороги руйнуються ще швидше. З огляду на це обласні депутати проситимуть Укртранспебзпеку в максимально короткі терміни облаштувати в межах області 7 пунктів зважування, з яких три діятимуть стаціонарно, а решта – в мобільному режимі.  

І, звичайно, розглядали питання доріг. Що тут казати? В області виготовлені проєкти на будівництво автошляхів на загальну суму 4,7 млрд грн, проведені тендери, визначені переможці. Зрозуміло, що таких грошей області не бачити, хоча вона і є воротами у Європу. Саме тому зараз перед депутатами постало дуже складне питання, як раціонально розподілити ті кілька сотень мільйонів, які нам виділять на дороги. Одне слово, хоч рік і закінчується, та роботи попереду ще багато…»

До слова, також депутати вирішили: треба звертатися до влади, щоб створили пункт видачі дозволі в на Закарпатті, бо найближчий тільки у Львові, що вкрай ускладнює роботу перевізникам.

Uzhgorod.net.ua

Читайте наші найцікавіші новини також у Інстаграмі та Телеграмі

 

16 грудня 2019р.

До теми

Коментарі:

  1. Aleks 2019-12-16 / 18:15:25

    Статья своевременная, затрагивает болевые точки перевозчиков. Спасибо за заботу. Но, есть некоторые не точности. Пункт выдачи разрешений есть в Ужгороде.Второе- международники никогда не перегружают а/м-нагрузка на ось грозит большими штрафами.