Де, як і які пенсійні послуги можна отримати в Закарпатті

Де, як і які пенсійні послуги можна отримати в Закарпатті
У липні 2019 року завершено процес реорганізації органів Пенсійного фонду області шляхом приєднання об’єднаних управлінь Фонду до головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області. Відтак на сьогодні в області функціонує одна юридична особа – головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області, в якому концентрується вся управлінсько-адміністративна робота. Пенсійний фонд України постійно працює над упровадженням нових стандартів обслуговування пенсіонерів, що покращує процес обслуговування громадян: зокрема зараз пенсіонер має змогу звертатися до органів, що призначають і виплачують пенсію не лише за місцем проживання. 

 

На місцях – в усіх районах і обласному центрі – надаються безпосередньо пенсійні послуги: працюють 9 відділів та 4 сектори обслуговування громадян (сервісних центрів), а також сектор обслуговування військовослужбовців та деяких інших категорій громадян.

Крім того, за окремим графіком, затвердженим наказом головного управління та зазначеним на вебсайті Пенсійного фонду України, прийом громадян здійснюється і на віддалених робочих місцях, які працюють у 17 населених пунктах області: Великій Бийгані Берегівського, Ставному і Кострині Великоберезнянського, Вилоку Виноградівського, Нижніх Воротах Воловецького, Кольчині і Великих Лучках Мукачівського, Тур’їх-Реметах і Зарічеві Перечинського, у Великому Бичкові Рахівського, Солотвині Тячівського, Велятині і Липчі Хустського, Довгому Іршавського районів, Пилипці Міжгірського та місті Чоп. Також функціонує стаціонарне віддалене робоче місце в селищі Дубове Тячівського району, де обслуговування громадян здійснюється за загальним графіком роботи.

Для роботи на віддаленому робочому місці спеціалісти забезпечені токінами, ноутбуками та планшетними сканерами, оскільки на такому прийомі надається повний спектр послуг. Зокрема:

– надання довідкової інформації;

– надання переліку документів для одержання послуги;

– надання консультацій, роз’яснень щодо застосування пенсійного законодавства;

– видача довідок, замовлених оригіналів трудових книжок;

– реєстрація на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України;

– надання одержувачу послуги можливості перегляду персональних даних, що містяться в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового  державного пенсійного страхування;

– видача довідок з реєстру застрахованих осіб;

– прийом заяви та документів для призначення пенсії;

– прийом заяви та документів для перерахунку пенсії;

– прийом заяви щодо переведення виплати пенсії за іншим місцем проживання;

– прийом заяви щодо виплати недоотриманої пенсії;

– прийом заяви щодо продовження виплати пенсії за довіреністю;

– прийом заяви щодо зміни способу виплати пенсії;

– прийом заяви щодо припинення виплати пенсії у зв’язку з виїздом за кордон;

– прийом заяви щодо поновлення виплати пенсії;

– прийом заяви щодо встановлення надбавок, доплат, додаткової пенсії;

– виплата пенсій на підставі двосторонніх міжнародних угод в галузі соціального забезпечення за пропорційним або територіальним принципом;

– видача замовлених пенсійних посвідчень;

– заява на виплату допомоги на поховання тощо.

Також з липня цього року Пенсійний фонд України запровадив нову модель звернення громадян за призначенням пенсії через вебпортал електронних послуг Фонду – в «один дотик». Це є першим етапом впровадження системи «Е-пенсія».

Для того, щоб призначити пенсію через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, особі необхідно:

– авторизуватись в особистому кабінеті на вебпорталі https://portal.pfu.gov.ua за допомогою електронного цифрового підпису; 

– у розділі особистого кабінету «Заява на призначення пенсії» завантажити весь пакет необхідних для призначення пенсії документів у сканованому вигляді;

– підписати звернення електронним цифровим підписом та надіслати його до підсистеми «Звернення».

Користувачі вебпорталу отримуватимуть повідомлення про прийняття документів, хід їх опрацювання і про призначену пенсію.

Новий сервіс призначення пенсії в «один дотик» – складова цілої системи надання послуг у сфері пенсійного забезпечення в електронній формі («Е-ПЕНСІЯ»), що реалізується Пенсійним фондом України. Ця система включає заходи з переведення в електронну форму надання послуг та організацію обміну даними з державними реєстрами для зменшення паперового документообігу при наданні послуг.

Наступний етап впровадження системи «Е-пенсія» – створення мобільного додатку, що дозволить отримувати доступ до ресурсів вебпорталу електронних послуг Фонду з мобільних пристроїв (смартфона, планшета).

Новий сервіс дозволяє особі призначити пенсію, не виходячи з дому, відвідавши сервісний центр Пенсійного фонду тільки для проведення ідентифікації особи.

Упровадження системи «Е-пенсія» підвищує якість надання пенсійних послуг, значно спрощує взаємодію громадян з Пенсійним фондом України, зменшує витрати часу осіб, які звертаються за призначенням пенсії тощо.

Зареєструвавшись на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, пенсіонер, застрахована особа та страхувальник можуть отримати низку сервісів. Зокрема:

– налаштування послуги безкоштовного СМС-інформування (щодо призначення/перерахунку пенсії; сплати страхових внесків роботодавцем та страхового стажу особи); 

– отримання довідок, достовірність яких підтверджується QR-кодом (про розмір сплачених внесків (форма ОК-5), витяг із реєстру застрахованих осіб, довідка про розмір пенсії);

– отримання застрахованими особами через особистий кабінет інформації про страховий стаж та щомісячні відрахування єдиного соціального внеску роботодавцем;

– через кабінет страхувальника можна отримати інформацію стосовно сплати єдиного соціального внеску, в тому числі щодо заборгованості підприємства з цього виду платежу, а також електронні «Довідки про трудовий та страховий стаж» працівників для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності.

Лише протягом цього року до користування вебпорталом Пенсійного фонду України, за допомогою якого спрощується доступ до інформаційного забезпечення та отримання послуг області, долучилося вже понад 2600 осіб.

Разом з тим, із загальної кількості звернень громадян до відділів обслуговування громадян органів Пенсійного фонду області найбільш численними є звернення щодо порядку призначення пенсій та переліку документів, які необхідно подати для призначення пенсії. Тут слід зауважити, що перелік документів залежить від виду пенсії, на яку претендує заявник. Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (далі – Закон) передбачені такі види пенсій: за віком, по інвалідності, у зв’язку з втратою годувальника.

В органах Пенсійного фонду запроваджено принцип екстериторіальності щодо подання заяв на призначення пенсій. Постановою правління Пенсійного фонду України від 14.12.2015 р. № 25-1 «Деякі питання впровадження електронних пенсійних справ на базі централізованих інформаційних технологій» передбачено, що із заявами про призначення пенсії до управлінь Пенсійного фонду України можуть звертатися особи незалежно від території обслуговування таких органів.

Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 25.11.2005 р. № 22-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2005 р. за № 1566/11846, визначено перелік документів, які необхідно додати до заяви про призначення пенсії:

1. За віком та по інвалідності:

1. Паспорт (або інший документ, що засвідчує особу).

2.    Документи про місце проживання (реєстрації) особи.

3. Документ про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган і мають відмітку у паспорті) або свідоцтво про загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

3.    Трудова книжка.

4. Документи про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 р № 637 за відсутності трудової книжки або в разі наявності порушень Інструкції ведення трудових книжок чи відсутності записів про періоди роботи.

За період ведення підприємницької діяльності з 01.01.1998 р. надається довідка про реєстрацію як суб'єкта підприємницької діяльності із зазначенням системи оподаткування (спрощена системи оподаткування (в т.ч. фіксований податок) чи загальна система).

4.    За бажанням пенсіонера довідка про заробітну плату (дохід) по 30.06.2000 р. (із зазначенням у ній назв первинних документів, на підставі яких її видано, їх місцезнаходження та адреси, за якою можливо провести перевірку відповідності змісту довідки первинним документам). У разі, якщо страховий стаж, починаючи з 01.06.2000 р. становить менше 60 місяців, довідка про заробітну плату (дохід) подається обов’язково.

5.    Документ про навчання (в разі навчання за денною формою).

6.    Військовий квиток (в разі проходження строкової служби).

7.    Документи про народження дітей (у випадках, коли жінка в період до досягнення дитиною 3-річного віку не працювала).

8. До заяви про призначення пенсії по інвалідності військовослужбовців строкової служби додається копія свідоцтва про хворобу, видана і завірена військовим комісаріатом за місцем зняття військовослужбовця з військового обліку, або довідка військово-лікарської комісії. Якщо інвалідність настала після звільнення з військової служби, то замість копії свідоцтва про хворобу подається довідка військового комісаріату про проходження військової служби із зазначенням дати призову, дати і підстави звільнення з військової служби.

2. У зв`язку із втратою годувальника

1. Паспорт заявника (опікуна, піклувальника).

2. Документи про місце проживання/реєстрації заявника (опікуна, піклувальника.

3. Документ про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган і мають відмітку у паспорті) або свідоцтво про загальнообов’язкове державне соціальне страхування заявника (опікуна, піклувальника) дітей (в разі наявності).

3. Рішення органів опіки і піклування про призначення особи відповідно опікуном чи піклувальником.

3.    Довідка про склад сім’ї померлого годувальника.

4. Документи, що засвідчують родинні стосунки члена сім’ї з померлим годувальником (для дітей – свідоцтво про народження, для дружини/чоловіка – свідоцтво про шлюб).

5. Свідоцтво органу реєстрації актів громадянського стану (РАГСу) про смерть годувальника сім’ї або рішення суду про визнання його безвісти відсутнім.

6. Документи про вік померлого годувальника (якщо вік не зазначено у свідоцтві про смерть чи рішенні суду).

7. Довідка про те, що чоловік (дружина), а в разі їх відсутності – один із батьків, дід, баба, брат чи сестра померлого годувальника незалежно від віку і працездатності, якщо він (вона) не працюють і зайняті доглядом за дитиною (дітьми) померлого годувальника до досягнення нею (ними) 8 років.

8. Документ про перебування членів сім'ї (крім дітей) на повному утриманні померлого годувальника чи одержання від померлого годувальника допомоги, що була для них постійним і основним джерелом засобів до існування.

9. Для дітей віком від 18 до 23 років (крім круглих сиріт) довідки загальноосвітніх навчальних закладів системи загальної середньої освіти, професійно-технічних, вищих навчальних закладів про навчання за денною формою.

10. Документи про стаж особи, якій призначається пенсія, для визначення пенсійного віку осіб у разі призначення пенсії особам, що досягли пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону.

11. Документи померлого годувальника, передбачені пунктами 3-9 переліку документів, необхідних для призначення пенсії за віком.

При призначенні до пенсій надбавок, допомог, додаткової пенсії, компенсації, пенсії за особливі заслуги перед Україною та підвищень відповідно надаються такі документи:

1. Про перебування на утриманні заявника непрацездатних членів сім’ї.

2. Про визнання заявника ветераном війни, особою, на яку поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

3. Що підтверджують особливі заслуги перед Україною.

4. Про визнання заявника реабілітованим або членом його сім'ї, якого було примусово переселено.

5. Про надання статусу: учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС чи потерпілого від Чорнобильської катастрофи.

6. Про надання статусу особи, яка проживає, працює (навчається) на території населеного пункту, якому надано статус гірського.

7. Про нагородження нагрудним знаком «Почесний донор України», «Почесний донор СРСР».

8. Документи про визнання особи жертвою нацистських переслідувань або дружиною (чоловіком) померлої жертви нацистських переслідувань.

8.    Інші документи, які підтверджують право громадян на будь-які пільги.

Відповідно до діючого законодавства громадянин, який має право на різні види пенсій, може отримувати лише одну пенсію за його вибором.

Головне управління Пенсійного фонду України

в Закарпатській області

 

11 грудня 2019р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів