На кону - відновлення роботи аеропорту «Ужгород»: депутат облради Андрій Андріїв ініціював прийняття звернення до уряду
Не тільки великим містам потрібні аеропорти, а й маленькому Ужгороду. Особливо в контексті оголошеного нашою державою курсу на зближення з Європою. Про це йдеться у зверненні депутатів облради до уряду, яке ініціював депутат ЗАкарпатської обласної ради Андрій Андріїв. Звернення ухвалене сьогодні, його підтримали депутатів.
Так, у документі зокрема зазначено, що Закарпатське обласне комунальне підприємство «Міжнародний аеропорт Ужгород» засноване на спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області і підпорядковане Закарпатській обласній раді. Відповідно, облрада зацікавлена у діяльності авіапідприємства та постійно вживає заходи, спрямовані на збереження діяльності аеропорту. На це виділяють гроші з обласного бюджету, частково – з державного: так, у 2016-му реалізовано проекти з реконструкції огорожі території; капітального ремонту будівель ТП-2 (Вогонькова підстанція), ВОХОР, накопичувача (термінала), у 2017-му проведено капітальний ремонт штучної злітно-посадкової смуги аеродрому. Але головне, що фінансування першочергових заходів із забезпечення діяльності аеропорту здійснюється з обласного бюджету у межах фінансової спроможності. А спроможності, як відомо, далеко не такі, як би хотілося. Адже говоримо про дотаційний регіон…
У той же час на державному рівні діє Державна цільова програма розвитку аеропортів на період до 2023 року, метою якої є (упустимо всяке нецікаве)…. і приведення інфраструктури авіаційного транспорту у відповідність з міжнародними стандартами, забезпечення набуття Україною статусу транзитної держави з урахуванням її унікального географічного розташування. В її рамках кошти Ужгороду ніби теж виділяли, та тільки на папері. «Разом з тим фінансування Програми передбачено і за рахунок державних коштів, в тому числі коштів, що залучаються під державні гарантії у обсязі 5086,27 млн гривень. Головним розпорядником зазначених бюджетних коштів визначено Укрінфрапроект. Так, протягом дії Програми передбачено фінансування за рахунок державних коштів на забезпечення розвитку комунальних міжнародних аеропортів: «Одеса» - 1679,9 млн грн; «Херсон» - 934,7 млн грн; «Запоріжжя» - 611,3 млн грн і т. д», - йдеться в зверненні.
Отже, на Одесу, Запоріжжя, Харків та інші аеропорти йдуть величезні суми, а Ужгород і далі лишається осторонь! Це при тому, що обласні керівники постійно просять уряд допомогти в забезпеченні фінансової державної підтримки розвитку ЗОКП «Міжнародний аеропорт «Ужгород» за рахунок Програми, однак ці звернення не враховані.
І все це незважаючи на те, «…що Планом організації виконання Указу Президента України від 26 травня 2017 року № 146 «Про заходи, пов’язані із запровадженням Європейським Союзом безвізового режиму для громадян України», яким передбачено Мінінфраструктури сприяти за участю органів місцевого самоврядування розробленню ефективних інструментів стимулювання авіаперевізників до виконання рейсів з аеропортів, що перебувають у комунальній власності, до аеропортів держав – членів Європейського Союзу, у тому числі аеропортів, до яких рейси раніше не здійснювались, а також завдання від Президента України Міністерству інфраструктури України – до кінця 2018 року запустити регулярне авіасполучення із Закарпаттям, до цього часу відсутні реальні кроки із внесення змін до Програми щодо фінансового забезпечення обласного авіапідприємства», - наголошується у зверненні.
Що цікаво вже ніби і з Європою домовилися про відновлення регулярного авіасполучення із Закарпаттям, але тут на заваді стала проблема забезпечення летовища необхідною технікою та обладнанням.
«Враховуючи вищенаведене, просимо доручити Міністерству інфраструктури України опрацювати порушене питання та внести зміни до Переліку основних завдань і заходів Державної цільової програми розвитку аеропортів на період до 2023 року щодо фінансування з державного бюджету заходів із розвитку інфраструктури ЗОКП «Міжнародний аеропорт «Ужгород», придбання необхідного устаткування та обладнання, світлосигнального обладнання аеродрому, допоміжної наземної техніки для обслуговування повітряних суден, аварійно-рятувальної і пожежної техніки, передбачивши щорічне фінансування на ці цілі з державного бюджету в обсязі близько 50 – 60 млн гривень», - зазначають депутати.
До теми
- єДозвіл: бізнес зможе онлайн продовжувати граничні строки валютних розрахунків — стартувала бета-версія послуги
- Уряд частково відновив бронювання військовозобов’язаних - кого воно стосується?
- Уряд скоротив час термінового оформлення паспорта громадянина України
- Наступний навчальний рік у школах триватиме із 2 вересня до 30 червня
- Уряд спростив військовий облік для українців за кордоном
- Уряд уточнив перелік категорій ВПО, які отримуватимуть допомогу на проживання
- Закарпатцям - про індексацію пенсій у березні
- Із 1 березня знову проіндексують пенсії
- Допомога на проживання для ВПО: хто має звернутися із заявою про продовження виплат
- Новий індустріальний парк на Закарпатті: 2000 робочих місць та посилений економічний ефект для регіону
- Уряд затвердив новий порядок, що визначає механізм виплат житлових субсидій та пільг
- Аеропорт "Ужгород" покращать під потреби малої авіації (ФОТО)
- Ужгородський аеропорт може стати «хребтом» розвитку Закарпаття
- Голова Закарпатської ОВА висловився про аеропорт «Ужгород»
- Для повноцінного відновлення роботи аеропорту "Ужгород" потрібно порядка 350 млн гривень, – Петров
- Карантин в Україні продовжують до 22 травня, але з пом'якшеннями, – прем'єр-міністр
- В Ужгородській міскраді відбулися загальні збори Закарпатського регіонального відділення Асоціації міст України
- Відновлювати "Ужгород", чи будувати новий – чи вдасться депутатам налагодити авіасполучення в Закарпатті?
- «Чому Ізмаїл так, а Закарпаття ні?» Депутати в Ужгороді просять уряд знайти гроші на аеропорти
- На Закарпатті буде лише один аеропорт та й той у Мукачеві?
До цієї новини немає коментарів