Не всі інвестиції однаково корисні
Віктор Ющенко обговорив інвестиції в українські засоби масової інформації з президентом компанії News Corporation Limited Рупертом Мердоком.
Під час зустрічі глава держави зазначив, що Україна зацікавлена в залученні серйозних інвестицій, зокрема у ЗМ?, у відкритті на території країни бюро провідних світових медіаструктур, а гарним стимулом для розвитку медійного сектора ма? стати здорова конкуренція на цьому ринку. Сво?ю чергою, Мердок наголосив, що міжнародне співтовариство поклада? великі сподівання на Україну та її нову владу. Віктор Ющенко та Руперт Мердок також обговорили інвестиційний клімат у нашій державі.
Український Президент наголосив, що для вітчизняної влади залиша?ться твердою позиція забезпечення в країні свободи слова. Слід зазначити, що паралельно Мердок інвесту? гроші в Росію, але там його цікавить ринок зовнішньої реклами, в який він плану? вкласти близько 223 млн. доларів.
Якщо могутній медіамагнат вирішив ?погуляти? на українському медіаринку, це зовсім не означа?, що він сіятиме тут розумне, добре та вічне. Адже в імперію мільярдера Мердока входять не лише серйозні видання на кшталт Times, Sunday Times (Велика Британія), а й бульварні Sun і News of the World. Руперт Мердок контролю? третину кабельного телебачення Британії ? BSkyB. У США йому належить газета The New York Post (із приходом Мердока у 1970-х вона змінила редакційну політику, перетворившись із ліберального видання на консервативне), а також телебачення Fox TV, він володі? значною частиною акцій студії 20th Century Fox і спортивними командами.
1985 року Мердок став громадянином США, аби мати змогу купувати телеканали. Нині в холдинги його The News Corp входить більша частина австралійського ринку преси, третина британських газет. 1993 року Руперт Мердок вийшов на ринок Азії, придбавши Star Television, потенціал якої дозволяв ?накрити? аудиторію сателітарного телебачення Японії, Південно-Східної Азії та Близького Сходу. News Corporation заснували 1949 року, вона перейшла до Мердока від батька.
Розпочавши в 50-х роках минулого століття роботу в провінційній австралійській газеті, Руперт Мердок здобув славу генія медіабізнесу, розширивши скромний спадок до одні?ї з чотирьох найбільших медіаімперій світу. Руперт Мердок знаний сво?ю цілеспрямованістю, жорстокою манерою управління, вкрай правими поглядами та спробами приховувати податки. Коли австралі?ць Мердок прийшов на британський ринок преси, то тривалий час конфліктував з місцевими профспілками, але йому врешті вдалося відстояти свою тактику ? скорочувати витрати та збільшувати прибутки будь-якою ціною. ?Мердока атакували за його праву політику та нібито зниження стандартів усього, чого б він не торкався?, ? писав про нього Time. Попри те, що завжди декларував себе як антикомуніст, це не завадило йому підтримувати комуністичний режим у Китаї, навіть запроваджуючи цензуру, коли у його власному видавництві Harper Collins виходила некомпліментарна щодо китайського уряду книга. Запобігання перед Кита?м оглядачі пояснюють телевізійними інтересами імперії Мердока в цій державі.
? навіть якщо образ мільярдера Мердока занадто демонізують, а його владу та могутність перебільшують, наразі не відомо, чи не обернуться його інвестиції в Україну скороченням робочих місць для журналістів і загальним зниженням рівня діяльності ЗМ?.
/Львівська Газета/
До цієї новини немає коментарів